Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@19:36:33 GMT

راه اندازی مرکز بین المللی فنی و حرفه‌ای ارس

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۶۴۷۹

راه اندازی مرکز بین المللی فنی و حرفه‌ای ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی وحره‌ای آذربایجان شرقی از راه اندازی مرکز بین المللی فنی و حرفه‌ای ارس خبر داد. مجید کیانی در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح مرکز بین‌المللی فنی و حرفه‌ای ارس در روز‌های آتی، اظهار داشت: پردیس‌ها باید برای جذب دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید مسیر به گونه‌ای طی شود که با فاصله‌گیری از هدف‌گذاری محل تولید مدرک شوند.

کیانی خاطرنشان کرد: باید برای مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس برنامه‌ی کوتاه‌مدت و میان‌مدت تعریف و توسط سازمان منطقه آزاد ارس، بر اجرای این برنامه‌ها نظارت شود. خروجی این اتفاقات مبارک باید ملموس باشد و ما شاهد انحراف از هدف تعیین‌شده نشویم.

وی با اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فروش کالا، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در سازمان، زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی است تا ضمن جذب گردشگران با اعمال بسته‌های تشویقی، امکان فروش کالا‌ها و رونق مراکز گردشگری و اقامتگاه‌ها مهیا شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با تقدیر از مدیرعامل منطقه آزاد ارس در حمایت از افتتاح مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس در راستای احیاء دیپلماسی مهارت، ابراز داشت: هدف از افتتاح این مرکز تربیت نیرو‌های متعهد و متخصص برای رفع نیاز صنایع استان به‌ویژه مراکز تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس است.

علی مشایخی با اشاره به اینکه صنایع در مواجهه با کمبود نیروی کار نیاز به حمایت از مهارت‌افزایی و آموزش را درک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای آغاز آموزش کارگاهی در ارس تارلا، کفش دنیلی و جلفاکاران با همکاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس مجوز‌های قانونی صادر شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کیانی منطقه آزاد ارس فنی حرفه ای مهارت مرکز بین المللی فنی منطقه آزاد ارس فنی و حرفه ای حرفه ای ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت