Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@20:41:47 GMT

بانوان تاجر ایران به روسیه می روند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۶۵۷۰

بانوان تاجر ایران به روسیه می روند

عضو هیات رئیسه اتاق تهران و رئیس کانون زنان بازرگان ایران، با اشاره به توافق چندی پیش این تشکل اقتصادی با هیات اعزامی از فدراسیون روسیه در تهران، از تدارک سفر بانوان بازرگان از ایران به روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بانوان تاجر و کارآفرین عضو کانون زنان بازرگان ایران پیرامون توسعه همکاری‌های بازرگانی این بخش از فعالان اقتصادی ایران با روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، با مشاور بازرگانی سفارت روسیه در تهران به رایزنی و گفت‌وگو نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه مقیمی در این نشست گفت: در این سفر، ظرفیت‌های مشترک برای تبادل همکاری‌های اقتصادی میان بانوان کارآفرین از ایران با بازار روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا مورد کنکاش و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به خط ساحلی مشترک میان ایران و روسیه و ظرفیت ایجاد شده در حمل‌ونقل زمینی و ریلی میان دو کشور، تصریح کرد که با نیازسنجی از بازارهای دو طرف و شناخت مناسب از امکانات موجود، توسعه روابط تجاری و اقتصادی قابل دستیابی است و در این میان، زنان بازرگان و کارآفرین فعال در ایران، این توانایی را دارند تا نقش پررنگی در گسترش مناسبات دو کشور داشته باشند.

در این نشست، خانم اولگا مشاور اقتصاد سفارت روسیه در تهران، در سخنانی به علاقمندی شرکت‌های روسیه برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی با ایران اشاره کرد و از جمله زمینه‌های همکاری را صادرات صنایع دستی از ایران به این کشور برشمرد. وی همچنین، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به گردشگران روس را ضروری دانست و با اشاره به اعمال برخی تحریم‌ها علیه روسیه از سوی دولت‌های اروپایی و ایالات متحده آمریکا، یادآور شد که طی ماه‌های اخیر، شرکت‌های متعددی از روسیه با حضور در ایران و مذاکره با بنگاه‌ها و صنایع ایرانی، قراردادهای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تولید پوشاک برای عرضه در بازار روسیه، به امضا رسانده‌اند.

همچنین در این جلسه، زینب اختری مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشت و وی با اشاره به امضای چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری میان کانون زنان بازرگان ایران و امور زنان و خانواده این وزارتخانه، از آمادگی این بخش برای تعامل و همکاری با زنان کارآفرین با هدف توسعه صادرات محصولات فرهنگی و صنایع دستی به کشور روسیه خبر داد.

طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، در این نشست همچنین، پرسش‌هایی از سوی زنان کارآفرین و بازرگان در رابطه با چگونگی ورود کالاهای تولیدی ایران به بازار روسیه مطرح و مشاور بازرگانی سفارت روسیه در تهران به آن پاسخ داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خانواده روسیه زنان زینب روسیه در تهران زنان بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

وی افزود: البته با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، بنابراین در صورت هرگونه تخلف و عدول از دو شرط مذکور، این دولت است که مطالبه می‌کند و بر موازین ارزشی خود در حفظ حریم بانوان تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد