Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» در قم، افزود: حذف امضاهای طلایی بعنوان یکی از ابزارهای غیراصولی برخی مدیران دولتی، با هدف ایجاد عدالت و برابری در ایجاد فرصت های شغلی و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در مسیر مردمی سازی اقتصاد بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نظام علمی کشور از سطح مدارس باید حامی، پشتیبان و زمینه‌ساز شکوفایی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه اقتصادمولد و کارآفرینی باشد و دانش آموزان در همان دوران تحصیلی با مفاهیم اقتصادی بصورت مطلوبی آشنا شوند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در مسیر اشتغال آفرینی مولد از پیشنهادات کارآفرینان و فعالان اقتصادی استقبال می‌کند و از آنها حمایت و پشتیبانی بعمل خواهد آورد.

بهادر جهرمی بیان داشت: دولت در مسیر حذف رویه‌ها و موانع موجود در مسیر تحقق عدالت عمومی عزم واقعی دارد و از فعالان عرصه اقتصاد و تولید نیز در قالب برنامه های مختلف اجرایی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به قرار داشتن کشور در جنگ اقتصادی همه جانبه دشمنان، یادآور شد: با وجود تاکیدات چندین ساله مقام معظم بر محورهای اقتصادی در قالب شعارهای سال، هنوز راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد و طی سال‌های گذشته کم توجهی‌های زیادی به این حوزه شده‌است.

وی افزود: دشمن همه ابزارآلات رسانه های و جنگ روانی خود را در مسیر ایجاد موانع در شکوفایی اقتصادی کشور بکار بسته است؛ نوسانات نرخ ارز یکی از نمونه های جنگ روانی است.

بهادری جهرمی با تاکید بر نقش حضور مردم در موفقیت‌های کلان ملی، عنوان کرد: جنگ تحمیلی یک نمونه زنده از حضور مردم در خطوط مقدم در ابعاد مختلف است؛ در حوزه اقتصاد نیز باید مردم در خط مقدم قرار بگیرند و دستگاه های اجرایی صرفا نقش هدایت‌گری و تنظیم‌گری را داشته باشند.

وی با تاکید بر تصمیم دولت بر نقش آفرینی مردم در حوزه اقتصاد و اشتغال، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی مانعی در مسیر اشتغال گروه‌های مردمی ایجاد نکند، ۵۰ درصد مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: فرهنگ جامعه باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینان و اشتغال آفرینان در جامعه تبدیل به الگوهای محبوب شوند و نسل جوان آنها را انسان های بزرگ ومفیدی ارزیابی کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن آموزش عالی کشور مبتنی بر زیست بوم اشتغال خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور باید منطبق با زیست بوم و نیازهای جغرافیایی همان مناطق باشد و از تدوین برخی از رشته های غیرمفید خودداری شود.

وی یادآور شد: برای نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مولد هم باید محتوا و مفاد آموزشی در سطح آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد بازنگری قرار بگیرد و هم کارآفرینان به عنوان الگوی موفق جامعه شناخته شوند.

 «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» با حضور ۴۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و طلاب امروز افتتاح شد.

برچسب‌ها علی بهادری جهرمی قم اشتغال زایی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی بهادری جهرمی قم اشتغال زایی علی بهادری جهرمی قم اشتغال زایی دولت سیزدهم بهادری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم