Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد میمنت آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰ دستگاه ترانس به صورت کامل اصلاح، هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه بیست کیلووات و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، تعمیر، اصلاح و احداث شده است در سال جدید نیز بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر تعویض شبکه سیمی به کابل خودنگهدار انجام شده یا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی پروژه ها واقعا چشمگیر و ارزنده هستند ولی اگر کاهش مصرف در ایام گرم سال توسط مشترکین اتفاق نیافتد ظرفیت بیش از ۲ برابری ایجاد شده و باز هم مشکل پابرجا خواهد ماند.

میمنت آبادی تاکید کرد: دستگاه های استخراج رمرز ارز غیرمجاز نیز همانند انشعابات غیر مجاز مانع تداوم پایداری برق مشترکان است و به دلیل کشیدن جریان بالا در مجموع موجب خسارت عمده به شبکه برق و سوختن تجهیزات شبکه و آسیب جدی به لوازم برقی مشترکین می شود.

وی با اشاره به بخشنامه کاهش پیک بار شبکه سراسری مبنی بر کاهش مصرف ادارات افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد با اولویت خاموش نمودن روشنایی و سامانه های سرمایشی غیرضرور، اقدام نمایند.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از کسب رتبه دوم مردم و مشترکان توسط شرکت برق شهرستان قروه در سال ۱۴۰۰ به دلیل مدیریت مصرف در بین ۱۱ شهرستان استان کردستان در جشنواره تبسم خبر داد و گفت: پاداش این همکاری مبلغی حدود ۲۹ میلیارد ریال است که در فیش برق مشترکین کشاورزی، صنعتی، تجاری و مولدین خود تامین اعمال شده است.

وی با بیان اینکه برق یکی از اصلی ترین و اساسی ترین زیر ساخت ها در صنعت، کشاورزی و غیره است که لزوم توجه و توسعه بیشتری در این شرایط را می طلبد، گفت: در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکین از مجموع ۴۹۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف موجود بیش از ۲۸۰ کیلومتر آن معادل ۵۷ درصد اصلاح و به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

وی افزود: از این میزان  ۱۴۴ کیلومتر آن در مناطق شهری و ۱۳۷ کیلومتر نیز مربوط به نواحی روستایی بوده است و بیش از ۱۳۵ کیلومتر شبکه فرسوده تبدیل شده به کابل خود نگهدار در سال گذشته انجام شده است.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه عمر شبکه توزیع برق در برخی از مناطق شهری و روستایی این شهرستان به بیش از ۳۰ سال نیز می رسد، گفت: تعدادی از خاموشی های ثبت شده هنگام افزایش دمای هوا و در ساعات پیک مصرف برق، ناشی از فرسودگی و عمر بالای شبکه توزیع برق است که منجر به خارج شدن بخشی از تجهیزات شبکه برق از مدار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح اولویت با مناطقی بود که بیشتر مورد سرقت قرار می گرفت، اظهار داشت: سرقت تجهیزات شبکه که قطعی در شبکه را به دنبال دارد علاوه بر تحمیل خسارت زیاد به شبکه توزیع برق، خسارات زیادی نیز به لوازم برقی شهروندان وارد می کند.

میمنت آبادی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۹۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده که اجرای این حجم از پروژه نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان از توجه ویژه به اجرای پروژه های شاخص در سطح شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان است که امسال نیز این امر با جدیت تمام جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان تدوام خواهد داشت.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۹۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق به روش گرم و سرد با اعتباری افزون بر ۲۸ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال در شهرستان قروه اصلاح و تعمیر شده است.

به گفته وی این پروژه در پنج بخش تعمیرات خطوط فشار متوسط هوایی به طول ۱۳۸۰ متر، تعمیرات خطوط فشار متوسط زمینی ۶ کیلومتر، تعمیر خطوط فشار ضعیف زمینی و هوایی ۵۲۸ کیلومتر، تعمیر ۱۶۰۹ پست توزیع زمینی و هوایی و تعمیر ۳۲ کیلومتر روشنایی معابر زمینی و هوایی انجام شد.

میمنت آبادی گفت: هدف از اجرای این پروژه حفظ و نگهداری حریم قانونی شبکه های توزیع برق به منظور پیشگیری از خطرات مالی و یا جانی ناشی از تجاوز به حریم قانونی و همچنین تداوم ارائه خدمات بهینه و مناسب به مشترکین برق است.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از نصب ۲۱۶ کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف در بخش خانگی در سال جاری خبر داد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مشترکان دیماند و چاه های آب کشاورزی در قروه به کنتور طرح فهام مجهز هستند.

وی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، گفت: در قالب این طرح کنتورهای هوشمند جایگزین کنتورهای قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتورها ثبت می شود.

این مسوول با بیان اینکه در کنتورهای هوشمند رفتار مصرف و نظارت مصرف‌کننده بر سیستم و صورتحساب جهت شفافیت بیشتر به مشترکین ارائه می شود، افزود: سال گذشته ۳۰۰ فقره کنتور در سطح شهر و روستاهای این شهرستان نصب و ۱۸۰ کنتور هوشمند جدید نیز اصلاح گردید.

وی در ادامه به احداث و هوشمند سازی ۳۲ دستگاه پست هوایی کشاورزی و صنایع با ظرفیت ۱۶۰۰ کاوا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با اعتبار بیش از ۴۴ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با اتمام این طرح بخش اعظمی از مشکلات ضعف ولتاژ در بخش های کشاورزی و صنایع در این شهرستان مرتفع می گردد.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان مصرف بهینه برق قروه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مصرف بهینه برق قروه کردستان مصرف بهینه برق قروه برق برق شهرستان قروه شبکه توزیع برق کیلومتر شبکه میمنت آبادی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اجرایی کردن طرح‌ها به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد سخت و هزینه‌های هر طرح نیز چندین برابر دیگر استان‌ها است.

وی بیان داشت: با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود.

رادمنش تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، در زمینه اجرای فیبر نوری استان ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در ۳۰ ماه اخیر اجرایی شده و اجرای یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز مصوب شده است و چنانچه این طرح اجرایی شود، ظرفیت شبکه در استان ارتقا یافته و سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد.

کد خبر 6094376

دیگر خبرها

  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان