Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امید یامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهره برداری صحیح و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی استان مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

وی افزود: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی استان، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی، ارزش سرمایه‌گذاری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توسط مرکز آمار ایران و در این استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اجرا گذاشته می‌شود.

یامی توضیح داد: در اجرای این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به تمامی دفاتر مرکزی معادن و محل‌های استخراج مواد معدنی، جمع‌آوری اطلاعات این طرح را برای سال 1400 به انجام می‌رسانند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: آمار و اطلاعات جمع آوری شده پس از بازبینی و کنترل کارشناسی در سامانه مرکز آمار وارد می‌شود و پس از رفع اشکالات احتمالی، استخراج گزارش انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: بر اساس نتایجی از اجرای این طرح در سال۱۴۰۰ برای جمع آوری اطلاعات سال ۱۳۹۹ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، ۶ هزار و ۷۸۶ نفر شاغل در ۲۸۵ معدن در حال بهره‌برداری استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

یامی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۰میلیون و ۸۱۳ هزار و ۱۹۲ تن مواد معدنی به ارزش  ۱۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان تولید شده؛ ارزش افزوده این معادن در آن سال ۱۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان بوده و ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش ۳۰۰ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/60026

 

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح آمارگیری از معادن د سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی آمار و اطلاعات میلیارد تومان مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی