Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:17:07 GMT

اختصاص اعتبار برای ساخت ۵۱ مدرسه در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۶۹۶۴

اختصاص اعتبار برای ساخت ۵۱ مدرسه در استان اردبیل

حسن محمدی ادیب امروز سه شنبه گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: انتظار می‌رود فرمانداران شهرستان‌های استان نسبت به تخصیص اعتبارات کافی ومورد نیاز از محل اعتبارت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به امر نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس اقدام کنند.

وی یادآورشد: در صورت تخصیص هراندازه اعتبار استانی به نوسازی و تعمیر مدارس، کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، اداره کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان نیز دو برابر آن از محل اعتبارات ملی به این بخش کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مناطق مختلف آموزش و پرورش می‌توانند بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی مدارس خود را از محل تغییر کاربری فضاهای آموزشی بلااستفاده واقع در محل‌های تجاری شهرها و تجاری‌سازی زمین‌های دراختیار خود و یا فروش اموال واملاک تامین کنند.

محمدی ادیب گفت: بسیاری از مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان اردبیل با مشکل کمبود فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درسی مواجه هستند و برای جبران این کمبود سالانه باید ۱۵ باب مدرسه جدید در استان احداث شود.

وی در عین حال گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی و هدفمندی یارانه‌ها برای ساخت ۵۱ مدرسه در استان اختصاص یافته که عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها آغاز شده و عملیات اجرایی تعدادی دیگر بزودی شروع می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته که امیدواریم به صورت اولویت‌دار و نقدی این منابع تأمین و در اختیار نوسازی مدارس استان قرار گیرد.

محمدی ادیب با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان اردبیل اظهار کرد: در کارگروه عمران و آبادانی این قرارگاه تلاش ما بر این است تا به ساخت و نوسازی واحدهای آموزشی در مناطق محروم روستایی وعشایری استان کمک کنیم تا زمینه برخورداری از مدارس ایمن و در شأن و تراز انقلاب اسلامی را برای دانش آموزان مناطق روستایی استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل نصف استاندارد کشوری است، تصریح کرد: ما در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز بیشترین کمبود فضای آموزشی را داریم و بسیاری از مدارس به صورت دو شیفته دایر هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه همه ساله بین چهار تا پنج هزار دانش آموزش به جمعیت دانش آموزی اردبیل بخصوص در ناحیه یک و ۲ اردبیل افزوده می‌شود، گفت: ما باید همه ساله ۱۵ مدرسه در مرکز استان احداث کنیم تا پاسخگوی نیازهای جدید باشیم در حالی که امکان احداث و راه‌اندازی این تعداد واحد آموزشی وجود ندارد.

 زنگ نگهداری مدرسه در مدارس استان اردبیل به صدا در می‌آید

محمدی ادیب با تاکید بر لزوم نگهداری کیفی مدارس اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده با هماهنگی مدیران آموزش و پرورش زنگ نگهداری مدرسه به صدا در می‌آید تا در طول هفته ساعاتی از وقت دانش‌آموزان صرف حفاظت، نگهداری و زیباسازی فضای آموزشی شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از مدیران مدارس خواست تا با نگهداری اصولی از واحدهای آموزشی به معنای واقعی کمبودها را احصا و به اداره کل نوسازی مدارس گزارش کنند تا برنامه‌ریزی‌های درستی بر اساس گزارشهای متقن انجام شود.

بساط ۶۶ مدرسه کانکسی در استان اردبیل برچیده می‌شود

محمدی ادیب همچنین از تدوین سند جامع مدرسه‌سازی در استان بر اساس آمایش سرزمینی خبر داد و خاطرنشان کرد: اولویت در سال‌جاری برچیدن مدارس کانکسی است که در سطح استان ۶۶ مدرسه کانکسی سیار وجود دارد که سعی می‌کنیم با همکاری بنیاد برکت و سایر نهادها بساط این مدارس را برچینیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در قالب قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی بتوانیم کاستی‌ها را برطرف و به دور از کارهای نمایشی در مسیر برقراری عدالت آموزشی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه  بیش از ۳۰ درصد مدارس موجود و در حال احداث در این استان توسط خیرین ساخته می‌شود، افزود: خیرین تاکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه در قالب یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

محمدی ادیب اظهار کرد: ۱۱۰ مدرسه دیگر نیز در قالب ۳۴۰ کلاس درس در نقاط مختلف استان احداث است که در آینده نزدیک تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: تلاش می شود با تامین اعتبار ۵۰ درصدی در این زمینه خیرین مدرسه ساز را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام واحدهای آموزشی یاری کنیم.

وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز ادامه داد: خیرین مدرسه ساز زمینه و فضای شایسته‌ای برای تربیت نسل‌های آینده به وجود آورده اند و این عمل خداپسندانه آنها علاوه بر آثار پر خیر و برکت دنیوی، صدقه جاریه‌ای است که تا ابد برای آنها خیر و نیکی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل امروز در نشست با فرماندار خلخال از اجرای هفت پروژه آموزش ساخت مدرسه در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: تعدادی از این پروژه‌ها با مشارکت مالی بنیادهای برکت وعلوی در سطح مناطق محروم روستایی این شهرستان در حال ساخت است.

به گفته این مقام مسئول با بهره‌برداری از ساختمان آموزشی دو مدرسه در شهر خلخال و جابجایی دانش آموزان ۶ مدرسه در سال تحصیلی جدید بخشی از مشکل تراکم دانش آموزی در مدارس پرجمعیت شهر خلخال از جمله دبستان دخترانه ام کلثوم این شهر برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ گونه اعتباری برای تعمیر و تجهیز مدارس خلخال از محل اعتبارات استانی تخصیص نیافته بود، خواستار تخصیص اعتبار کافی در سال جاری از محل اعتبارات استانی این شهرستان به این امر شد.

در این جلسه که با حضور مدیران مناطق آموزش و پرورش خلخال، شاهرود و خورش رستم برگزار شد، سید جواد یحیی‌زاده فرماندار و رییس شورای آموزش وپرورش خلخال هم خواستار تعیین تکلیف مدارس فرسوده و کانکسی این شهرستان از سوی اداره کل نوسازی وتجهیز مدارس استان اردبیل شد.

برچسب‌ها مدارس انقلاب اسلامی ایران خلخال استان اردبیل اصلاندوز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس انقلاب اسلامی ایران خلخال مدارس انقلاب اسلامی ایران خلخال استان اردبیل اصلاندوز استان اردبیل آموزش و پرورش فضای آموزشی محمدی ادیب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی صبح سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلم اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم آینده را پیش بینی کنیم باید سری به مدارس بزنیم چرا که نبض آینده جامعه در مدارس نقش می‌گیرد.

وی هر گونه توجه به آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری ویژه برای آینده دانست و افزود: میزان توجه به آموزش و پرورش یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات ویژه در دولت سیزدهم و مجلس و قوای سه گانه حال آموزش و پرورش خوب است، ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست، تاحدودی کمبودها در حوزه تجهیزات و فضا و نیروی انسانی جبران شده است اما جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه کار ما فرهنگی است و باید برای انجام آن علاقه و هدف متعالی داشته باشیم، ابراز کرد: تعمیق آگاهی از سوی رسانه‌ها در این ارتباط امری ضروری است، رسانه‌ها باید رابطه و واسطه‌ای بین مسوولان و مردم باشند، دستاوردهای نهاد و سازمان باید عرضه شود و از سویی نیز کمبودها نیز گزارش شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ما نباید در شهرک‌ها و مناطق انبوه نشین مشکل مدرسه داشته باشیم، افزود: اگر ماده ۱۸ قانون شوراها اجرا می‌شد این مشکلات را نداشتیم.

سال گذشته ۴۰ میلیون نفر ساعت آموزش اصفهان کم رمق بود

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی نهادهای کلان تولیدی در قبال بهبود شرایط آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و افزود: باید توجه داشت در سال گذشته مدارس اصفهان ۱۱ روز غیرحضوری شد و تعطیلی ۶۰۰ هزار دانش آموز خسارت بزرگی است چرا که حدود ۴۰ میلیون نفر ساعت ما کم رمق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تعمیق بخشی ۲ واژه مقدس تعلیم و تربیت باید در دستور کار رسانه‌ها باشد و اجازه دهند این آموزش تحت تاثیر کم کاری دیگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنوع مدارس در جامعه وجود دارد و این تنوع مخالفان وموافقانی دارد، ادامه داد: کارگروهی بیش از یک سال است که در خصوص بررسی روند فعالیت تنوع مدارس فعالیت می‌کند و در آینده نزدیک در خصوص کاهش تنوع مدارس اقدام خواهد شد.

ابراهیمی در خصوص کیفیت آموزش در مدارس دولتی نیز ابراز کرد: برای این امر ما از برخی معلمان نمونه درخواست دریافت ساعت آموزشی در مدارس دولتی را داشتیم که این امر منجر به کسب رتبه دوم کیفیت آموزش در کشور شدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز دارد، افزود: رشد دانش آموزی در استان اصفهان تقریباً چندین دهه است که صعودی است، اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شهرضا و … شاهد افزایش تعداد دانش آموز هستیم و در مناطق روستایی و شهرهای کوچک‌تر شاهد کاهش تعداد دانش آموز هستیم.

۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در شهرها دچار کمبود فضای آموزشی هستیم، گفت: ۱۵۰ مدرسه در استان تحت تاثیر فرونشست قرار گرفته‌اند، بخش عمده‌ای از آنها با اقدامات فنی، مهندسی انجام شده در حال استفاده است و ۴۲ مدرسه از روند آموزشی خارج شده که فضای برخی جبران شده است.

وی ادامه داد: ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در خانه اصفهان، ناحیه چهار آموزش و پرورش و برخوار بیشترین مدارس آسیب دیده از فرونشست را دارند.

ابراهیمی در خصوص آثار کرونا بر روی سیستم آموزش و پرورش گفت: همه جهان از این پدیده تاثیرگرفت، آثار این پدیده کوتاه مدت تمام نمی‌شود، بنابراین در بعد آموزش دانش آموزی که سال اول و دوم را به صورت آنلاین آموزش دریافت کرده دچار مشکل آموزشی و پرورشی می‌شود، بنابراین ما سعی کردیم هرچه زودتر مدارس را بازکنیم که چالش‌های زیادی را داشتیم.

وی اضافه کرد: اولین اقدامی که در این زمینه انجام دادیم، تشکیل ستاد پسا کرونا بود که اقدامات خوبی انجام شد و شکل و کیفیت آموزشی متفاوت شده است، نوع آموزش متفاوت شده است، از فضای مجازی به عنوان مکمل استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کمبود نیرو در استان اصفهان به عنوان ابر چالش تعریف شد، ادامه داد: این در حالی است که در دولت سیزدهم دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده و در استان اصفهان ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم را پذیرفتیم در سال ۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و در سال جاری سهمیه اصفهان برای استخدام در استان اصفهان ۳ هزار و ۸۶۰ نفر، البته این عدد به صورت کامل محقق نمی‌شود چرا که در برخی از مناطق کد رشته‌ها به حد نصاب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که در سال آینده حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.

تکمیل می شود…

کد خبر 6092888

دیگر خبرها

  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست