Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روز یکشنبه "طارق العیصمی" وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد که خط لوله گازی این کشور در شمال هدف حمله قرار گرفته که باعث آتش سوزی در سایت‌های آن شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  در ژوئن ۲۰۲۲، مقام‌های کاراکاس اعلام کرده بودند که حمله‌ای خرابکارانه در پالایشگاه "ال پالیتو" در شمال ونزوئلا خرابی فاجعه آمیزی را در تاسیسات آن برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درضمن، آتش سوزی گسترده‌ای در پالایشگاه "کاردون" در شمال ونزوئلا در مه سال جاری میلادی رخ داد.

دیوسدادو کابیو، معاون رئیس حزب حاکم ونزوئلا در یک نشست خبری در کاراکاس گفت: این بخشی از سیاست امپریالیستی آمریکاست؛ حمله به تاسیسات نفتی، اعزام مزدوران به اینجا که البته برخی از آنها دستگیر شده‌اند و دیگران هم به تلاش برای کودتا و قتل در ونزوئلا متهم هستند. اینها فرستادگان دولت ایالات متحده هستند.

وی ادامه داد، این خرابکاری اخیر در تاسیسات نفتی دولت ونزوئلا نشان می‌دهد که دولت واشنگتن از هدفش برای بی ثبات کردن اوضاع در ونزوئلا دست نمی‌کشد.

این مقام ونزوئلایی افزود: چنین رویدادهایی باید به ما بیاموزد که امپریالیسم هرگز از پای نمی‌نشیند. آنها دوست دارند ما را متفرق کنند و ما بعدش به آنها التماس کنیم. این برای ونزوئلا اتفاق نخواهد افتاد چون ملت ما به این کار عادت ندارند و از پای نمی‌نشینند. مقام‌های امنیتی ونزوئلا به هر اقدام خصمانه در کشور پاسخ خواهند داد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر ایوان دوکه، رئیس جمهوری کلمبیا را به دست داشتن در حمله به تاسیسات و زیرساخت‌های نفت و برق ونزوئلا متهم کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ونزوئلا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد