Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبین علی میر گفت: هیچ منعی برای ورود کالا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد ‏‏و واردات همه کالاها از بازارچه‌های مرزی آزاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبین علی میر، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ‏عصرهامون بیان کرد: تجار می توانند کالاهای مدنظر خود را از هر کشوری از طریق بازارچه ‏های مرزی ‏به صورت کوله بری وارد کنند که در این استان علیرغم تلاش های صورت گرفته، ‏تجار ‏استقبال چندانی از این طرح نمی کنند؛ تمامی رویه های ‏قانونی به شرط آنکه تاجر و ‏مرزنشین همکاری لازم را داشته باشند قابلیت اجرا در بازارچه ها رو دارد‎ .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول با بیان اینکه ۸۲۰ قلم کالا از طریق مرزهای استان قابلیت ترانزیت داخلی ‏را دارند، ‏گفت: تجار از هر مرزی می توانند کالا را ترانزیت کرده، پس از آن در بازارچه مرزی ‏میلک و ‏گمشاد اقدام به ترخیص نموده  و کالاها را در بازار های منطقه به فروش برسانند، همان رویه های که در غرب کشور ساری وجاری است.

وی ادامه داد:  مواد خوراکی تا ۱۰۰ درصد و برخی اقلام مانند یخچال و سیستم های ‏‏گرمایشی و سرمایشی تا ۵۰ درصد معاف از پرداخت حقوق وعوارض گمرکی هستند.‏

مدیر بازارچه‌های مرزی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: کالاهایی نظیر لوازم یدکی، لوازم ‏‏صوتی و تصویری، یخچال، سیستم های گرمایشی و سرمایشی تنها از طریق کوله بری مجوز ‏‏واردات دارند در غیر این‌صورت غیرقانونی به شمار می روند.‏

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ منعی برای ورود کالا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد ‏‏و واردات همه کالاها از بازارچه های مرزی آزاد است، افزود: پیشنهاد داده ایم پیله وران و ‏مرزنشینان  تا ۴۰۰ ‏دلار کالا در هفته بدون تعهدات ارزی و پرداخت عوارض گمرکی صادر و ‏وارد کنند و در شورای تامین مصوب وجهت مصوبه به هیات محترم دولت ارائه کرده ایم که ‏با مصوب شدن  آن  قدم بزرگی در ‏توسعه منطقه خواهد بود و ۳۵ هزارخانوار  را فقط  در ‏منطقه سیستان را تحت پوشش قرار می دهد، این ‏مصوبه در میرجاوه، سراوان و گلشن هم ‏قابلیت اجرایی دارد.‏
‏‎ ‎
میر اظهار کرد: فروش سوخت به صورت خرده فروشی پس از برگزاری چندین مرحله جلسه ‏به ریاست آقای استاندار در ‏کارگروه مرز نیز ظرف چند روز آینده  اجرایی خواهد شد ، این ‏موضوع از طریق استانداری وشخص استاندار محترم  در ‏حال پیگیری است.‏

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در تهران مبنی بر پیگیری مصوبات برگزار کرده ایم که در ‏‏صورت ابلاغ شدن تحولات عظیمی رخ خواهد داد، گفت: بازگشایی بازارچه مرزی میلک ‏‏شهرستان هیرمند اقدامی شایسته و فرصتی ویژه برای رونق معیشت کوله‌بران منطقه ‏‏سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان است‎.‎

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالا‌های مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالا‌های مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد. بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آن‌ها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد. کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد