Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بخش خصوصی موتور توسعه است، گفت: به منظور توسعه نخلستان و باغات میوه های گرمسیری آماده حمایت از فعالان اقتصادی در سیتسان و بلوچستان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از محل گلخانه طرح توسعه نخیلات تجاری سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه از حمایت از وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغات مدرن کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: اقتصادی ترین اقدام در حوزه کشاورزی کشور به دلیل شرایط دمایی مطلوب باغداری است که مورد غفلت واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی را در توسعه نخلیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده است که بسیار جای تقدیر دارد چراکه عمدتا فعالان اقتصادی تمایل دارند در نقاط مرکزی کشور سرمایه گذاری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش خصوصی فعال در حوزه کشاوزی به عنوان پیشران اقتصاد الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار می دهند و آنها را به سمت روش های نو سوق می دهند که این امر منجر به تامین نیاز منطقه و بازار صادراتی می شود.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از قابلیت بسیار بالایی در تامین موز و میوه های گرمسیری برخوردار است که می تواند با توسعه باغات ۱۰۰ درصد نیاز کشور را از این استان تامین و از خروج ارز جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش این وزارتخانه بر این استان تا ظرفیت های بی نظیر سیستان و بلوچستان در کشاورزی که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند و یکی از مناطقی که باید به آن توجه ویژه شود به بهترین نحو استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال سرمایه گذاری در پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است و این پروژه به همراه توسعه نخلستان های تجاری پروژه های پیشران و مهم استان بشمار می روند که در اقتصاد دخیل هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد