Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مبنی بر اینکه مالباخته مقداری طلا در سایت دیوار اگهی نموده و سپس فردی با وی تماس و اقدام به خرید طلا کرده و یک فقره چک به تاریخ روز ارائه کرده است.

او گفت: مالباخته پس از مراجعه به بانک با وصول مبلغ با صدور گواهی عدم پرداخت به دلیل مسدودی چک با دستور قضایی و عدم تطبیق امضا مواجه شده و اقدام به پیگیری موضوع از سوی مراجع قضایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی البرز می گوید: با توجه به اهمیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرارگرفت و با اقدامات اطلاعاتی کاراگاهان متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را درشهر فردیس دستگیر و به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل کردند.

سرهنگ نادربیگی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم شده و با توجه به مستندات ارائه شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت که با عناوین وکیل پایه یک، دادیار و مدیر دفاتر شورای حل اختلاف و پروانه کسب با رسته‌های شغلی مختلف به دفعات متعدد اقدام به کلاهبرداری کرده است.

او گفت: دربازرسی و اعترافات متهم یک دستگاه خودرو اپتیما کرایه ای، یک فقره دسته چک ۲۵۰ برگی سرقتی، ۴۴ برگ چک سفید و تعداد زیادی مهر جعلی حوزه قضایی کشف شد.

رئیس آگاهی البرز گفت: این فرد با بررسی آگهی‌های فروش طلای درج شده در سایت‌های مختلف اقدام به شناسایی سوژه کرده و پس از تماس با آگهی دهنده خود را با عناوین مختلف دولتی و قضائی معرفی نموده و پس از قرار با ظاهری موجه با خودروی گران قیمت در محل حاضر و بعد از وزن نمودن طلا در یکی از مغازه‌های جواهر فروشی اطراف محل قرار و اطلاع از قیمت خرید پس از توافق به بهانه‌ای مختلف از جمله اینکه طلای مورد آگهی شباهت زیادی با طلای مفقود شده یادگاری اقوام و یا دوست داشتن مدل و ساخت آن به مبلغی بالاتر از قیمت خرید مغازه توافق و برای جلب اعتماد با فروشنده به بانک مراجعه و در شعبه اقدام به صدور چک (مسروقه) به مبلغ توافقی و تحویل آن به فروشنده می‌نموده است و در فرصتی مناسب تا وقت نوبت با طلا از شعبه متواری می‌شد.

او می گوید: فرد دستگیرشده دارای سوابق کیفری با اتهام کلاهبرداری و جعل عنوان بوده و تحت تعقیب استان‌های قم، خراسان رضوی، البرز، تهران، فارس، هرمزگان، اصفهان و سمنان بوده و طلا‌های خریداری شده را با فاکتور‌های دریافتی از مالباختگان به صورت تک به فروش رسانده است.

سرهنگ نادربیگی گفت: تاکنون ۵۰ شاکی دراین خصوص با هویت‌های مشخص شناسایی و پس از دعوت به پلیس آگاهی و شناسایی متهم به دادسرا معرفی و اعزام شدند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی البرز  با دستور بازپرس شعبه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، تصویر بدون پوشش این فرد در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا چنانچه شهروندان از سوی این متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، برای پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی شهرستان فردیس واقع در شهر فردیس، خیابان اهری- جنب ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جعل و کلاهبرداری جعل اسناد شهرستان فردیس پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092555

دیگر خبرها

  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود