Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴ تعاونی مسکن مهر در این استان با مشکل روبه‌رو هستند که مشکل ۱۲ تعاونی سهم آورده اعضای آنهاست.

وی ادامه داد: براساس تصمیم کارگروه ویژه‌ای که برای حل مشکل این تعاونی‌ها اتخاذ شده قرار است بانک‌ها به کسانی که توان مالی لازم برای پرداخت سهم آورده ندارند، وام بانکی بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: سایر تعاونی ها هم مشکل قضایی دارند و تا زمانی که حکم پرونده‌های آن‌ها توسط قاضی صادر نشود نمی‌توان کاری انجام داد.

لازم به ذکر است در ۱۵ اردیبهشت ماه سال گذشته هم مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفته بود: مالکان یکهزارو ۸۲ واحد مسکن مهر در این استان برای رفع مساله ملک خود منتظر رای دادگاه هستند که صدور این رای گام بزرگی برای به سرانجام رسیدن پرونده مسکن مهر است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: برخی پرونده‌ها بین هشت تا ۱۰ جلد می‌شوند که چنین پرونده‌ای نیاز به دقت بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از پرونده‌ها، سال‌ها قبل فردی که در تعاونی مسوول بوده متهم است چند میلیارد ریال پول را برداشته و فرار کرده و اکنون دادگاه باید به آن رسیدگی کند و زمانی که این کار انجام شود گام بزرگی برای به سرانجام رسیدن پرونده مسکن مهر در هرمزگان برداشته شده است.

رضایی یادآور شد: ۱۴ تعاونی مسکن مهر هرمزگان درحال حاضر ۲ هزار و ۳۹۱ واحد باقی مانده دارند که به غیر از این یکهزار و ۸۲ واحد دارای مشکل قضایی و بقیه با مسائل دیگری مانند سهم آورده عضو و گرانی مصالح ساختمانی روبه رو هستند.

همچین در تاریخ هشت بهمن ماه سال ۱۳۹۹ اعلام شده بود: پرونده ۲ هزار و ۸۴۹ واحد مسکن مهر باقی مانده این استان در سال آینده (یعنی ۱۴۰۰) بسته می‌شود.

رضایی در آن زمان عنوان کرد: واحدهای مسکن مهر باقی مانده که توسط تعاونی‌ها در حال احداث هستند پیشرفتی در حدود ۳۰ تا ۸۰ درصد دارند.

وی افزود: یکهزار و ۳۲۸ واحد از ۲ هزار و ۸۴۹ واحد مسکن مهر باقی مانده مشکل‌های قضایی دارند که دستگاه قضایی درحال رسیدگی به مسائل آنها است.

برچسب‌ها مسکن مهر هرمزگان مسکن بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن مهر هرمزگان مسکن مسکن مهر هرمزگان مسکن بندرعباس مسکن مهر مدیر تعاون باقی مانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی