Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل به‌ عنوان محبوب ‌ترین وب‌ سایت جهان و برترین موتور جستجو که روزانه پنج میلیارد مخاطب دارد دو سال پس ‌از راه‌ اندازی، پلتفرم تبلیغاتی خود را با نام گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل معرفی کرد. تبلیغات در گوگل تا به ‌حال یکی از برترین شیوه‌ های تبلیغاتی برای وب سایت‌ ها و کسب ‌وکارهای وب عنوان شده است.

در ادامه قصد داریم بررسی کنیم تبلیغات گوگل ادز چیست، هزینه و نحوه عملکرد آن چگونه است چرا باید از آن استفاده کرد؟

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که سرویس تبلیغاتی خود را به روش‌ های مختلف مانند تبلیغات متنی و نمایشی به مخاطبین خود نشان می ‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی‌ که کاربران گوگل در جستجوی یک محصول و یا خدمات در گوگل هستند، گوگل وب‌ سایت هایی که از این تبلیغات استفاده کرده ‌اند را بالاتر از نتایج ارگانیک در ابتدا و انتهای صفحات نشان می ‌دهد. به ‌گونه‌ ای که شانس تبلیغ دهندگان برای جذب ترافیک بسیار بالاتر می‌ رود. درنتیجه بازدید از وب ‌سایت و فروشگاه آنلاین شما و بالطبع تماس ‌های شما و یا فروش محصولاتتان نیز افزایش می ‌یابد.

هزینه تبلیغات گوگل

هزینه گوگل ادز مبتنی بر سیستم پرداخت به ‌ازای کلیک (PPC) محاسبه می ‌شود. یعنی زمانی ‌که کاربر بر روی تبلیغات کلیک می ‌کند مقداری از بودجه‌ ای که برای تبلیغات پرداخت کرده ‌اید کسر خواهد شد. اما سوالی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند این است که معیار هزینه هر کلیک چگونه است؟

 در پاسخ به این پرسش باید گفت که چند فاکتور مهم تعیین ‌کننده هزینه هر کلیک هستند که عبارتند از:

حوزه کاری

یکی از مؤثرترین عوامل در تعیین هزینه تبلیغات گوگل حوزه فعالیت و میزان رقابت در آن است. اغلب وب‌ سایت هایی که در حوزه‌ های پرسرچ فعالیت دارند میزان هزینه به ‌ازای هر کلیک (CPC) بالاتری باید برای تبلیغات خود بپردازند.

امتیاز کیفی QS

امتیاز کیفی Quality Score کیفیت یک تبلیغ را مشخص می ‌کند. این کیفیت براساس معیارهایی همچون نرخ کلیک( CTR)، مرتبط بودن کلمات کلیدی با آگهی و لندینگ پیج و سابقه عملکرد شما در صفحه نتایج گوگل اندازه‌ گیری می ‌شود و یک امتیاز به وب سایت شما تعلق می گیرد. هرچه امتیاز کیفی بالاتری داشته باشید هم در بهبود مکان تبلیغات شما و رتبه آگهی Ad Rank اثر گذار است و هم در کاهش هزینه ‌ای که به ‌ازای هر کلیک پرداخت می‌ کنید مؤثر خواهد بود.

مناقصه Bidding

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه گوگل ادز مناقصه است. گوگل براساس یک سیستم حراج و مناقصه عمل می ‌کند. یک تبلیغ‌ کننده حداکثر مبلغی را که برای هر کلیک مایل است بپردازد را انتخاب می ‌کند. هرچه قیمت پیشنهادی بالاتر باشد، هزینه ای که سایر رقبا برای آن باید بپردازند برای آنکه در رتبه ‌های بالاتر نمایش بگیرند بیشتر می ‌شود. اینجاست که ارتباط میزان رقابت در حوزه کاری و میزان هزینه پرداختی برای یک کلمه پررقابت نمایان می‌ شود.

نحوه عملکرد گوگل ادز چگونه است؟

برای انجام تبلیغات در گوگل نیاز به یک اکانت تبلیغاتی دارید که با آن کمپین تبلیغاتی خود را راه‌ اندازی کنید. این کمپین شامل کلمات کلیدی است که مایلید زمانی ‌که کاربر آن را سرچ می‌ کند با آن در گوگل، تبلیغات شما نمایش داده شود.

 سپس نیاز است که اکانت خود را شارژ کنید. یک بودجه برای اکانت خود در نظر می ‌گیرید. بودجه‌ ای که برای اکانت خود پرداخت می ‌کنید. کاملاً بستگی به شما دارد؛ گاهی برخی افراد میزان بودجه ‌ای که برای تبلیغات خود می ‌پردازند برای یک هفته کفایت می‌ کند گاهی نیز برای چند ساعت!

 از مزایای این تبلیغات همان پرداخت به‌ ازای کلیک است، چراکه تا زمانی‌ که کاربر بر روی لینک تبلیغات شما کلیک نکند و وارد وب ‌سایت شما نشود هزینه‌ ای از بودجه و شارژ اکانت شما کسر نخواهد شد.

 کشور ما به دلیل تحریم از سمت گوگل دسترسی کاربران ایرانی برای استفاده از این تبلیغات را مسدود ساخته‌ است. شارژ اکانت با واحدهای پولی کشورهای دیگر مانند لیر، دلار، درهم و.. باید انجام شود. خبر خوب این است که شرکت‌های تبلیغاتی وجود دارند که درحوزه تبلیغات گوگل ادز فعالیت دارند.

چرا کسب و کارها باید از تبلیغات گوگل استفاده کنند؟

میلیون‌ ها کسب ‌وکار بزرگ و کوچک در سراسر دنیا روزانه از تبلیغات گوگل استفاده می‌ کنند، چون از مزایای آن به ‌خوبی آگاهند. به نقل از گوگل وب‌ سایت ها از هر یک دلار هزینه ‌ای که برای تبلیغات گوگل خرج می‌ کنند هشت دلار درآمد کسب می ‌کنند.

 تبلیغات گوگل هدفمند است بدین‌ معنا که تبلیغات شما تنها به افرادی نمایش داده می ‌شود که در پی آن هستند و به آن علاقه دارند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات و هر کلمه ‌ای که گمان می‌ کنید مخاطب شما را سرچ کند امکان نمایش دارید. مکان تبلیغات را می ‌توانید انتخاب کنید. به ‌صورت فیلم در یوتیوب، عکس و یا تبلیغات متنی در صفحه اول گوگل. مدیریت روزها، زمان و تعداد دفعات نمایش تبلیغات کاملاً بستگی به خودتان دارد. هزینه ‌های خود را به ‌صورت دقیق مدیریت می‌ کنید. تبلیغات خود را در ساعاتی از روز متوقف می ‌کنید و تعیین می ‌کنید که کدام روزها نمایش داشته باشید و تنها زمانی هزینه می ‌پردازید که شخصی روی تبلیغات شما کلیک کند. مدیریت کامل اکانت خود را به دست می ‌گیرید، بدین صورت می ‌توانید به‌ صورت هدفمند تر آن را مدیریت کنید.

می‌توانید بودجه برخی کلمات را قطع کنید و بسنجید که با نمایش کدام کلمات موفق ‌تر هستید و سرمایه‌ گذاری بیشتری روی آن ها داشته باشید و به ‌عنوان آخرین مزیت نتیجه آنی را می ‌توان معرفی کرد. راه ‌اندازی آن تنها در عرض چند ساعت امکان ‌پذیر است و بلافاصله بعد از راه ‌اندازی اکانت و کمپین خود و شارژ اکانت، در صفحه اول گوگل حضور خواهید داشت.

تبلیغات گوگل شرکت فامین ادز

همانگونه که اشاره شد برخورداری اشخاص از این پلتفرم تبلیغاتی و شارژ اکانت گوگل ادز، بدون کمک گرفتن از آژانس ‌های تبلیغات گوگل میسر نیست. شرکت ‌های تبلیغاتی به دو صورت خدمات تبلیغات گوگل خود را ارائه می ‌کنند. می توانید تنها خرید اکانت و شارژ آن را دریافت کنید و اکانت خود را مدیریت کنید و یا این ‌که صفر تا صد مدیریت اکانت خود را به آن ها بسپارید. مدیریت اکانت و تعیین و شارژ بودجه فعالیتی تخصصی است که نیاز به دانش دارد. شما همواره می ‌توانید اکانت خودتان را مدیریت کنید مادامی ‌که تسلط و دانش کافی در این خصوص داشته باشید و غیر از این تنها سبب ضرر و از دست رفتن هزینه تبلیغات بدون بازخورد مثبت خواهید شد. پیشنهاد می ‌شود در صورت عدم تخصص از شرکت‌ های ارائه ‌دهنده خدمات گوگل ادز کمک بگیرید.

فامین ادز یکی از شرکت ‌های ارائه ‌دهنده خدمات گوگل ادز است که به‌ صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارد. متقاضیان گرامی می ‌توانند خدمات تبلیغات گوگل با مدیریت را دریافت کنند و یا تنها شارژ حساب گوگل ادز را از فامین ادز درخواست نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از خدمات تبلیغات گوگل شرکت فامین به وب سایت رسمی این مجموعه مراجعه نمایید.

کد خبر 691589 برچسب‌ها شاخص کسب و کار شرکت گوگل رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شاخص کسب و کار شرکت گوگل رپرتاژ آگهی برای تبلیغات تبلیغات گوگل اکانت خود داشته باشید تبلیغات شما شارژ اکانت گوگل ادز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد

گوگل مدتی پیش تغییراتی بزرگ در طراحی نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب ایجاد کرد و آن را در اختیار اینسایدر‌ها قرار داد تا تجربه‌ی کاربری خود را گزارش دهند؛ اما واکنش‌های منفی نسبت به این طراحی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. اکنون گوگل طراحی جدید را حذف کرده و همان طراحی پیشین را دردسترس قرار داده است.

طراحی جدید و ناموفق یوتیوب، عنوان، توضیحات و نظرات ویدیو‌ها را به نوار کناری منتقل می‌کرد و ویدیو‌های پیشنهادی را به‌صورت ردیف افقی و برجسته‌تر در زیر ویدیوی در حال پخش، به‌نمایش می‌گذاشت؛ درحالی‌که طراحی فعلی نسخه‌ی دسکتاپ، توضیحات و عنوان را زیر ویدیو و ویدیو‌های پیشنهادی را در قسمت کناری نشان می‌دهد.

طراحی ظاهری یوتیوب در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ اما مدت‌ها است که ظاهر یکپارچه‌ی خود را حفظ می‌کند و گهگاهی با تغییرات ظاهری جزئی همراه می‌شود و به‌نظر می‌رسد کاربران به تجربه‌ی یک «طراحی انقلابی و بزرگ» تمایل چندانی ندارند.

طراحی جدید یوتیوب در دسترس همه‌ی کاربران نبود، اما باز هم واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت. برخی از کاربران صرفاً به تغییرات قبلی بیشتر عادت کرده بودند و برخی دیگر، در استفاده از نسخه‌ی جدید با مشکلاتی مثل «از دید خارج شدن ویدیو هنگام خواندن دیدگاه‌ها» مواجه می‌شدند.

یوتیوب با طراحی و ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه کاربر به‌روز می‌شود

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این طراحی را برای همیشه کنار گذاشته است یا قصد دارد دوباره آن را امتحان کند، اما اکنون طبق اعلام کاربران ردیت، خبری از طراحی یادشده نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد