Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@01:55:54 GMT

احتیاط پنتاگون در قبال ارتش چین

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۷۴۲۷

احتیاط پنتاگون در قبال ارتش چین

تهران–ایرنا– بدنبال اذعان مقام های آمریکایی به برتری نظامی چین، اکنون ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، برای اجتناب ازهرگونه تقابل ناخواسته‌ در این منطقه با نیروهای این کشور، خواستار بازنگری سوابق مواجهه نیروهای آمریکایی با طرف چینی طی چند سال گذشته شد.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، تارنمای  شبکه خبری سی ان ان دراین باره نوشت: بنا به گفته سه منبع آگاه،  ژنرال مارک میلی با توجه به قدرت گرفتن چشم گیر چین در منطقه دریایی «هند و اقیانوسیه»، دستور بازنگری جامعی از تعامل و همکاری ها بین قوای آمریکا و چین طی پنج ساله گذشته برای پرهیز از هرگونه اقدام غیر حرفه ای و نا امن را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: با صدور این فرمان، پنتاگون بدنبال درک دقیقی از تمامی همکاری ها بین قوای دو ارتش به ویژه هرگونه تعاملی که در نزدیکی قوای آمریکایی ممکن است به دلیل عملیات جنگنده‌ها یا ناوهای چینی "ناامن" یا "غیرحرفه ای" تلقی شود، می باشد.

بنابراین گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص مدعی شد: چین بیش از یک دهه است که از نظر اقتصادی و نظامی در حال رشد بوده  (و اکنون) آنها در اقیانوس آرام  توانمندتر و بی باک‌تر شده‌اند.

این گزارش می افزاید: تعامل و همکاری ها بین ارتش های دو کشور برای پرهیز از تقابل نظامی بسیار حساس است بطور مثال در ماه ژوئن گذشته یک فروند هواپیمای ترابری «سی -۱۳۰» ارتش آمریکا به نوعی با جنگنده چینی رو در رو شد اما گزارش این حادثه از سوی پنتاگون تا به امروز فاش نشده است .

این شبکه خبری آمریکایی افزود: ژنرال میلی  به منظور کاستن از مخاطره های راهبردی در منطقه هند و اقیانوسیه خواستار خطوط باز ارتباطی و مدیریت چنین وقایعی شد، این مساله پس از تله کنفرانس ویدئویی هفتم جولای (۱۶ تیرماه) وی با ژنرال لی ژوئوچنگ همتای چینی اش مطرح شد.

براساس این گزارش، انتظار از بازبینی همکاری بین نیروهای آمریکایی با چینی در منطقه  هند و اقیانوسیه، حصول این اطمینان است که (ارتش) آمریکا درک کاملی از توانایی و مقاصد نظامی طرف چینی داشته باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ، همزمان با افزایش تنش‌ها میان غرب به رهبری آمریکا با چین اعلام کرد که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز پنجشنبه  ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ با ژنرال لی ژوئوچنگ، رئیس ستاد مشترک چین تلفنی درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی گفتگو کرد.

سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در آن تاریخ اعلام کرد: مارک میلی درخصوص نیاز به مدیریت مسوولانه رقابت و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی گفتگو کرد؛ میلی بر اهمیت مشارکت ارتش چین در گفتگوی اساسی در زمینه بهبود ارتقای ارتباطات در زمان بحران و کاهش خطر راهبردی تاکید کرد.

این سخنگو ادامه داد: این گفتگو همچنین شامل بحث سازنده در خصوص تعدادی از مسایل امنیتی منطقه ای و جهانی بود.

 هراس واشنگتن از افزایش قدرت پکن؛مارک میلی:چین چالش شماره یک آمریکا است

ژنرال مارک میلی پیش از این و در مورخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در جریان نشست امنیتی «آسپن» (Aspen Security Forum) در سنگاپور، با بیان اینکه آمریکا این روزها از افزایش قدرت چین به شدت در هراس بوده و پکن را چالش شماره یک خود می داند، مدعی شده بود چینی ها به صورت آشکار آمریکا را در منطقه به چالش می کشند و هدف آنها به چالش کشیدن واشنگتن در جهان است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پنتاگون ، چین ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پنتاگون چین ایالات متحده آمریکا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ژنرال مارک میلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی