Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:34:07 GMT

بررسی کولر گازی گری، پرتابل گری و اسپلیت کاستی گری

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۷۴۶۲

بررسی کولر گازی گری، پرتابل گری و اسپلیت کاستی گری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تکنولوژی ساخت کولر گازی گری متعلق به آمریکاست، اما به علت گران بودن نیروی کار در آن کشور این محصول را در چین می سازند. با توجه به این موضوع باید دانست که تمام کولرهای گازی گری موجود در بازار ایران، مونتاژ شده در کشور چین هستند. مصرف انرژی کولر گازی گری به صرفه است و به غیر از کولر گازی، اغلب محصولات این شرکت از لحاظ مصرف انرژی با صرفه می باشند یعنی میزان مصرف انرژی آنها A+++ یا A++ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتورهای به کار رفته در کولر گازی گری در دو مدل به نام های T۱ و T۲ هستند. کولر گازی هایی که موتور T۱ دارند، بیشتر در مناطق گرم استفاده می شوند زیرا تحمل دمایی آنها به چهل و هفت درجه بالای صفر می رسد. کولر گازی هایی که موتور T۲ دارند، بیشتر در مناطق بسیار گرم مانند جنوب کشور به کار می روند. میزان دمایی که این موتورهای می توانند تحمل کنند تا پنجاه و هفت درجه سانتی گراد می رسد.

بخش های اصلی کولر های گازی گری

کولر گازی گری از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که در ادامه به آنها می پردازیم. چهار بخش اصلی این کولر به ترتیب اواپراتور، کندانسور، کمپرسور و شیر انبساط نام دارند. نام دیگر اواپراتور، تبخیر کننده است. این بخش در محیط سرد تهویه هوا قرار گرفته است. این بخش وظیفه دارد که مایع را دریافت کرده و آن را به گاز تبدیل کند. این کار در نهایت منجر به رقیق شدن و خنکی هوای محیط می گردد. این گاز در حقیقت، گرمای موجود در هوا را جذب کرده و به کندانسور منتقل می کند. کندانسور همتای اواپراتور است و در قسمت گرم تهویه هوا قرار گرفته است. کندانسور گاز مبرد گرم را دریافت می کند و آن را به بیرون بر می گرداند. این قسمت، مبرد را به صورت مایع در می آورد.

کمپرسور در کولر گازی گری از نوع اسکرول است.کمپرسور مانند یک پمپ الکتریکی بزرگ عمل می کند، این وسیله مکمل کندانسور است و در قسمت داغ تهویه هوا قرار گرفته است. شیر انبساط در کولر گازی گری در میان تبخیر کننده و کندانسور قرار گرفته است. این شیر به اواپراتور کمک می کند. وظیفه شیر انبساط این است که مقدار مایعی که به درون اواپراتور وارد می شود را به طور مناسبی تنظیم نماید. آگاهی از چهار قسمت اصلی کولر و نحوه فعالیت آنها می تواند به شما کمک کند تا در صورت خرابی در سیستم، علت آن را پیدا کنید.

انواع کولر های گازی گری که در بازار وجود دارند

پنج مدل از کولر های گازی گری که در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند را در ادامه نام می بریم. اولین مورد کولر گازی ایستاده شرکت گری است که توانایی سرمایش و گرمایش دارد و موتور به کار رفته در آن T۳ است. کولر گازی اسپلیت گرم و سرد اینورتر ۹۰۰۰ گری دومین مورد است. کولر گازی اسپلیت گرم و سرد ۳۰۰۰۰، کولر گازی دو تبکه ۳۰۰۰۰ و کولر گازی اسپلیت سرد و گرم ۱۸۰۰۰ از نمونه های دیگری می باشند که در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

بررسی کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی پرتابل گری


کولر گازی پرتابل گری با قدرت های خنک کنندگی بسیار بالایی مانند ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۴۰۰۰ یا ۱۸۰۰۰ بی تی یو بر هر ساعت، ساخته می شود. از این کولر بیشتر در مناطقی که آب و هوای معتدلی دارند استفاده می شود زیرا در ساخت آن از کمپرسور روتاری استفاده شده است. در این کولر از گاز مبرد r۴۱۰ استفاده شده است به همین دلیل کولر پرتابل گری بازدهی زیادی دارد. همچنین این کولر در تهویه هوا عملکرد بسیار مطلوبی از خود بروز می دهد زیرا دارای کیت اینورتر است. کولر گازی پرتابل گری در مقایسه با محصولات مشابه خود، میزان مصرف برق پایینی دارد زیرا به کیت اینورتر مجهز است.

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی پرتابل گری به علت آن که مزیت های زیادی دارد جزو محصولات پرکاربرد به شمار می آید. بزرگترین مزیت این کولر قابلیت جابجایی آن است. به صورتی که به راحتی می توان این کولر را جابجا، نصب و راه اندازی نمود. این کولر برخلاف کولر های دیگر، فضای بسیار کمی را اشغال می کند. قیمت مناسب، مزیت دیگری است که کولر گازی پرتابل گری دارد. ارزان قیمت بودن این کولر فقط به علت کوچکی ابعاد آن می باشد و هیچ گونه ربطی به کیفیت آن ندارد.

کولر گازی پرتابل گری، معایبی نیز دارد که در ادامه دو مورد از معایب آن را شرح می دهیم. این کولر در هنگام فعالیت، سر و صدای زیادی از خود تولید می کند. در واقع قرار گرفتن تمام قسمت های کولر در یک محفظه کوچک موجب بروز این سر و صدا شده است. لازم به ذکر است که در صورت عایق کاری، مشکل سر و صدا رفع می گردد. این کولر ها ظرفیت سرمایش پایینی دارند. پس با توجه به مورد ذکر شده باید از این کولر در محیط های کوچک مانند مغازه ها استفاده کرد.

بررسی کولر گازی اسپلیت کاستی گری

کولر گازی اسپلیت کاستی گری یکی از سیستم های سرمایشی و مطبوع سازی هواست که طرفداران خاص خود را دارد. از این کولر می توان در ساختمان هایی که دارای سقف کاذب هستند استفاده نمود. بزرگترین مزیت این کولر، چرخش چهار جهته باد است. این مزیت باعث می شود که دمای تمام قسمت های اتاق یکسان گردد. این کولر گازی در خارج از محیط نصب می شود و پنل اواپراتور به وسیله لوله های رابط مسی به کندانسور متصل می شود.

ویژگی های کولر گازی اسپلیت کاستی شرکت گری

کولر گازی اسپلیت کاستی گری

کولر گازی اسپلیت کاستی گری دارای یک فیلتر هوای با کیفیت است. این کولر موجب رطوبت زدایی محیط می گردد. همچنین صدا و استهلاک پایین از ویژگی های اصلی این کولر می باشند. برای استفاده از این کولر نیازی به لوله کشی رادیاتور ها در محیط ساختمان ندارید. علاوه بر این موارد، کولر اسپلیت کاستی گری قدرت خنک کنندگی و گرمایشی سریعی دارد. با کمک این کولر می توانید دمای داخل ساختمان را به شکل دقیقی تنظیم کنید. همچنین این کولر می تواند هوا به چهار جهت متفاوت پرتاب کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5541973

منبع: مهر

کلیدواژه: کولر گازی وسایل سرمایشی قیمت لوازم خانگی شهر تهران بازار تهران قیمت خرده فروشی قیمت مسکن قیمت خودرو قیمت ماهی قیمت گوشت قیمت مرغ قیمت میوه گروه خودروسازی سایپا کسب و کار میگو گوشت قرمز آپارتمان کولر گازی پرتابل گری کولر گازی گری گری کولر گازی گازی گری تهویه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود