Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-30@20:54:28 GMT

شرط اوکراین برای مذاکره با روسیه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۷۵۶۲

شرط اوکراین برای مذاکره با روسیه اعلام شد

مهر نوشت: «دیمیتری کولِبا»، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد: کی‌یف تنها زمانی آماده گفتگو با مسکو خواهد شد که قبل از آن ارتش روسیه را در میدان شکست داده باشد.

وزیر خارجه اوکراین اوکراین در مصاحبه با رسانه‌های این کشور افزود: اجازه دهید ابتدا وضعیت را در خط مقدم تغییر دهیم، بعد مذاکره خواهیم کرد. هر کسی می‌داند که مذاکرات ارتباط مستقیمی با وضعیت جبهه‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خطاب به کشورهای غربی گفت: من این رو به همه شرکا می‌گویم. روسیه تنها پس از شکست در میدان، سر میز مذاکره می‌نشیند.

به گفته این دیپلمات ارشد دولت اوکراین، رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی، موضعی اصولی درباره این موضوع دارد. او گفتگوهای احتمالی را رد نمی‌کند، اما با توجه به رفتار تهاجمی روسیه، فعلاً زمینه گفتگو وجود ندارد.

«ماریا زاخاراوا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات آقای کولِبا گفت: اوکراین خواهان صلح نیست و تحت دیکته و فشار واشنگتن، گفتگو با مسکو را رد می‌کند.

وی در این باره افزود: این اظهارات کولِبا پاسخی است به همه کسانی که روسیه را به طفره‌رفتن از گفتگو با اوکراین متهم می‌کنند؛ خود رژیم کی‌یف از مذاکره طفره می‌رود و یک بار دیگر این را ثابت کرد.

زاخاراوا سیاست‌های دولت اوکراین را تحت تأثیر آمریکا دانست و در این باره گفت: کولِبا یک بار دیگر ثابت کرد که رژیم اوکراین به دنبال صلح نیست، اما فراموش کرد که بگوید این موضع اوکراین نیست بلکه حرف واشنگتن است که رژیم کی‌یف آن را تکرار می‌کند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر ارسال موشک های اتکمز به اوکراین را تایید و اعلام کرده بود: رئیس‌جمهوری آمریکا در فوریه (بهمن/اسفند) به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک‌های دوربرد را در اختیار اوکراین بگذارند.

بایدن به تازگی قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟