Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سیستان و بلوچستان ضمن تبیین ظرفیت‌های فراوان کشاورزی این استان گفت: حمایت از فعالان اقتصادی و کشاورزی در سیستان و بلوچستان به منظور توسعه نخلستان‌ها و باغ‌های میوه‌های گرمسیری از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایران آنلاین، سیدجواد ساداتی‌نژاد در این سفر که به منظور شرکت در مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیش از یکهزار واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی این استان و بازدید از برخی طرح‌های توسعه کشاورزی صورت گرفت، بر نقش بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در پیشبرد طرح‌های توسعه در تمام حوزه بویژه حوزه کشاورزی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، ضمن بازدید از محل گلخانه طرح توسعه نخیلات تجاری سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغ‌های مدرن کشاورزی حمایت خواهد کرد چرا که ایران با اقلیم و دمای مناسب شرایط خوبی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی دارد، البته مشروط بر مدیریت مصرف آب.
این مسئول در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت بخش خصوصی در توسعه نخلیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی دارد و اینکه سرمایه‌گذارانی در این بخش شرمایه‌گذاری کرده‌اند، قابل تقدیر است چرا که عمدتاً فعالان اقتصادی تمایل دارند در نقاط مرکزی کشور سرمایه‌گذاری کنند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی فعال در حوزه کشاوزی به عنوان پیشران اقتصاد، الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار می‌دهند و آنها را به سمت روش‌های نو سوق می‌دهند، گفت: این امر منجر به تأمین نیاز منطقه و بازار صادراتی می‌شود.
ساداتی‌نژاد تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از قابلیت بسیار بالایی در تأمین موز و میوه های گرمسیری برخوردار است که می‌توان با توسعه باغ‌ها، صد در صد نیاز کشور را از این استان تأمین و از خروج ارز جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان همواره مورد تأکید رئیس‌جمهوری است، گفت: بر این مبنا، توسعه کشاورزی این استان از رویکردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی است. 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال سرمایه‌گذاری در پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است و این پروژه به همراه توسعه نخلستان‌های تجاری پروژه‌های پیشران و مهم استان به شمار می‌روند.
ساداتی‌نژاد با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در توسعه باغ‌های خرما نیز تصریح کرد: هم‌اینک اقدامات مطلوبی در حوزه توسعه باغات خرما و نخیلات زود بازده در این استان از سوی بخش خصوصی صورت گرفته که امیدواریم در سایر استان های کشور نیز شاهد این توسعه باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پایلوت بسیاری از پروژه‌های بخش کشاورزی از سیستان و بلوچستان آغاز شده است، این موضوع را نشان از نگاه ویژه دولت به توانمندی‌های این منطقه عنوان کرد.
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سواحل مکران از ظرفیت بی‌نظیری در تولید موز برخوردار است، گفت: کشت و صنعت مکران اقدامات ارزشمندی را در کشت موز در این استان انجام داده که می‌تواند در اقتصاد منطقه بویژه پایین دست سدهای استان که آب و زمین دارند، مثمر باشد.
این مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد که بلوچستان تا پایان سالجاری با تکمیل واحدهای صنعتی در دست ساخت مرغداری بدون هیچ منع مجوز به خودکفایی در زمینه تولید مرغ برسد تا سال آینده علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، شاهد صادرات به کشورهای همسایه نیز باشیم.
وی در ادامه بر استفاده از شرکت‌های فناور و دانش بنیان نیز برای توسعه کشاورزی این منطقه تأکید کرد. وزیر جهاد کشاورزی، همچنین در آیین کلنگ‌زنی احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ویژه کارکنان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های متولی مسکن در کشور، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار گرفته است؛ بر همین مبنا،  کلنگ نخستین طرح نهضت ملی مسکن با ۱۰۰۲ واحد در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پایلوت بسیاری از پروژه‌های بخش کشاورزی از سیستان و بلوچستان آغاز شده که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد بخش خصوصی توسعه باغ ظرفیت ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه زابل بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است و باتوجه‌به گسترش روزافزون استفاده از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین و همچنین کمبود نیروی انسانی به‌منظور کنترل ترافیک، در مسیر استفاده از تجهیزات هوشمند که علاوه بر ثبت کامل تخلفات رانندگی، همچنین امکان اطلاع از بار ترافیکی معابر شهر را برای مسئولان مربوطه مهیا می‌کند.

 ملاشاهی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکید استاندار سیستان و بلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل شمال استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

 فرماندار ویژه زابل افزود: هدف از نصب این دوربین‌ها مدیریت بهینه سرعت، انضباط اجتماعی، پیشگیری از مخاطرات و به‌منظور افزایش تعاملات و در راستای هوشمندسازی شهرستان زابل، با موضوع روند توسعه پروژه فیبر نوری در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری زابل و شرکت مخابرات شهرستان با موضوع شتاب پروژه فیبر نوری، و نصب ۲۰ دوربین پلاک خوان در سطح شهرستان زابل منعقد شد.

 وی تأکید کرد: دوربین پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش‌بینی‌شده که توسط دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهرداری در سطح شهر زابل نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان