Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@07:58:04 GMT

صادرات ایران به روسیه زیاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۷۶۷۹

رئیس کل بانک مرکزی از افزایش صادرات ایران به روسیه با بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی خبر داد. ناطقان: علی صالح آبادی در مراسم گشایش نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشورها به ویژه کشورهای همسایه و دوست از اولویت‌های راهبردی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشایش نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی از جمله نتایج سفرها و توافقات مقامات ایران با روسیه است که در پی آن، صادرکنندگانی که به روسیه صادرات دارند، می‌توانند روبل خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی عرضه کنند و کسانی که در بخش‌های خدماتی ارز چون ارز دانشجویی به روبل احتیاج دارند، نیاز ارزی خود را رفع کنند.

وی افزود: مبنای معامله نماد روبل و ریال در بازار متشکل ارزی همانند سایر ارزها مبتنی بر عرضه و تقاضا خواهد بود و بازگشایی این نماد موجب تقویت عرضه روبل در بازار متشکل ارزی خواهد شد. همچنین، حجم معاملات و عمق بازار متشکل ارزی نیز افزایش می‌یابد.  

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر، ۵۰۰۰ دانشجوی پزشکی در روسیه داریم و آن‌ها می‌توانند ارز مورد نیاز خود را در بازار متشکل ارزی تامین کنند.  

صالح آبادی با بیان اینکه با بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی صادرات ایران به روسیه تقویت می‌شود، گفت: بازگشایی نماد معاملاتی روبل گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و ‌روسیه است زیرا، تقویت  زیرساخت‌های پولی و بانکی منجر به گسترش سایر روابط اقتصادی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط دنیا که استفاده از دلار به عنوان یک ابزار سیاسی شده است با اقدام امروز در جهت استفاده از ارزهای ملی بین کشورها می‌توان ابزار سلطه که تجارت کشورها را تهدید می‌کند را خنثی کنیم.
برچسب ها: صادرات ، ایران ، روسیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات ایران روسیه نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز