Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسائل و موانع پیش روی مجتمع فولاد قاین در دو سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود تا به زودی شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

جواد قناعت، امروز سه شنبه ۲۸ تیر در جریان بازدید از مجتمع فولاد قاین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع فولاد قاین، یکی از پروژه‌های بزرگ و در سطح بالای استان است، به همین جهت از توجه و پشتیبانی خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به دو بازدیدی که تاکنون از این مجتمع داشته، تصریح کرد: افتتاح اولیه واحد احیای کارخانه چند ماه قبل انجام شده تا طی یک دوره فعالیت آزمایشی، اشکالات احتمالی و خطاهای فنی محرز و رفع شوند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با رفع نواقص احتمالی، واحد احیا برای افتتاح رسمی با حضور مهمان ویژه آماده می‌شود، تصریح کرد: حجم منابع اعتباری هزینه شده برای واحد احیا تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

قناعت با اشاره به گزارشات ارائه شده در این بازدید، یادآور شد: گزارش‌ها حکایت از روند مطلوب فعالیت‌ها در مجتمع فولاد دارد و نشان می‌دهد مشکلی برای افتتاح رسمی این کارخانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این واحد تا یک یا دو ماه آینده به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد و با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی واحد فولاد کارخانه، افزود: روند تغییر و تحول در این واحد با رشد فزاینده‌ای روبرو بوده و کاملاً مشهود است و چنانچه کارها با همین شتاب پیش برود، تا پایان سال ۱۴۰۱ یا درصورت بروز هرگونه مشکل در اوایل سال آینده، شاهد افتتاح واحد فولاد مجتمع نیز خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی، خاموشی‌های احتمالی فصل تابستان را از دغدغه‌های متولیان امر در مجتمع فولاد عنوان کرد و گفت: از آن جایی که خاموشی‌های مکرر می‌تواند مشکلاتی برای مجموعه به همراه داشته باشد لذا این موضوع به طور ویژه در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد تا تأخیری در روند اجرای کار رخ ندهد.

قناعت از تأمین آب به عنوان یکی از مسائل پیش روی کارخانه فولاد یاد و اظهار کرد: علاوه بر موضوع پساب فاضلاب شهر قاین، برای تأمین آب این واحد از محل انتقال آب خلیج فارس به استان، پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتقال آب خلیج فارس از سه خط جدا به سمت استان‌های کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی و رضوی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: براساس رایزنی‌هایی که صورت گرفته، پیمانکار موافقت کرده است، لوله گذاری را تا چند ماه آینده از سمت خراسان جنوبی هم شروع کند تا روند اجرای کار شتاب بگیرد؛ لوله گذاری از سه راهی سرچشمه به سمت خراسان جنوبی و از ورودی استان به صورت همزمان، زمان رسیدن آب خلیج فارس به خراسان جنوبی را سرعت می‌بخشد.

تلاش برای تامین آب مورد نیاز کارخانه

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار درخصوص رفع دغدغه مردم شهرستان درباره تأمین آب مجتمع فولاد، گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، هفته آینده و طی تفاهم نامه‌ای که بین شرکت ملی فولاد و آب و فاضلاب استان منعقد می‌شود، شرکت فولاد پیمانکاری تصفیه خانه فاضلاب قاین را به عهده می‌گیرد تا بخشی از آب مورد نیاز کارخانه را از این محل تأمین کند.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های جدی استاندار درخصوص انتقال آب خلیج فارس، بخشی از نیاز کارخانه از این محل نیز تأمین خواهد شد.

گفتنی است؛ قناعت در این برنامه با هدف اطلاع از وضعیت موجود، از فاز شمش فولادی کارخانه فولاد قاین بازدید کرد. فاز شمش فولادی کارخانه فولاد به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن از طرح‌های در دست اجرای استان است. در این فاز که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در حال حاضر حدود ۷۰۰  نفر در حال فعالیت هستند. استاندار در ادامه از فاز آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاین نیز بازدید کرد.

فاز آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاین به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن دارای پروانه بهره برداری است. این فاز زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد قاینات استاندار خراسان جنوبی طرح جهش تولید دانش بنیان استاندار خراسان جنوبی مجتمع فولاد قاین آب خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات ۲ گانه سازمان عمران شهرداری اصفهان واقع در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است، اظهار کرد: این رقم بیشترین میزان تولید سالانه آسفالت طی ۵ سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تولید آسفالت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزود: آسفالت تولید شده طی سال ۱۴۰۲ معادل بار ۱۶ هزار کامیون بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان مجموع ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید آسفالت توسط کارخانجات سازمان عمران شهرداری اصفهان تأثیر بسزایی بر کنترل قیمت این محصول استراتژیک در شهر اصفهان داشته است.

کد خبر 748330

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن