Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به کرونای طولانی‌مدت در میان افراد چاق یا کسانی که در طول عفونت ریزش مو، سردرد و گلودرد داشتند، بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا معمولاً یک بیماری حاد است که بیش از سه هفته طول نمی‌کشد. با این حال برخی از بیماران حتی چند ماه پس از عفونت، علائم طولانی مدت را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات ممکن است علائم کرونای طولانی مدت بیش از ۱۲ هفته طول بکشد و اندام‌های متعددی از بدن را تحت تأثیر قرار دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به کرونای طولانی مدت در میان افراد چاق یا کسانی که در طول عفونت ریزش مو، سردرد و گلودرد داشتند، بیشتر است.

عوامل خطر بروز کرونای طولانی‌مدت

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که چاقی رایج‌ترین عامل خطر مرتبط با کرونای طولانی مدت است. علاوه بر این، دیگر شرایط مانند آسم نیز می‌تواند خطر ابتلاء به کرونای طولانی مدت را افزایش دهد. به نظر می‌رسد که بعضی از علائم عفونت کرونا می‌تواند احتمال بروز کرونای طولانی مدت را پیش‌بینی کند، این علائم شامل ریزش مو، سردرد و گلودرد می‌شود. از دست دادن حس بویایی و اسهال نیز با ایجاد علائم طولانی مدت در ارتباط است.

ارتباط بین احتقان قفسه سینه و کرونای طولانی‌مدت

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در طول عفونت کرونا دچار احتقان قفسه سینه می‌شوند، کمتر احتمال دارد که دچار کرونای طولانی‌مدت شوند. همچنین عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد، قومیت و وضعیت فعلی سیگار کشیدن بر احتمال بروز کرونای طولانی‌مدت تأثیر دارد.

رایج‌ترین علائم کرونای طولانی‌مدت

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رایج‌ترین علائم کرونای طولانی‌مدت شامل سردرد (۲۲ درصد)، آبریزش یا گرفتگی بینی (۱۹ درصد)، مشکلات گوارشی (۱۸ درصد) و خستگی (۱۷ درصد) می‌شود. علائم کرونای طولانی مدت در میان کودکان شامل خستگی، سردرد، مشکلات خلق و خو و تنگی نفس می‌شود.

ارتباط بین زیرسویه‌های امیکرون و احتمال بروز کرونای طولانی مدت

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمال ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت در میان افراد مبتلا به سویه امیکرون ۵۰ درصد است. با این وجود متخصصان معتقدند که زیرسویه‌های امیکرون مانند BA.4 و BA.5 بیشتر از دیگر سویه‌ها ایمنی ناشی از دریافت واکسن کرونا و ابتلاء به عفونت قبلی را خنثی می‌کند، بنابراین احتمال اینکه افراد مبتلا به این زیرسویه‌ها دچار کرونای طولانی‌مدت شوند زیاد است.

کد خبر 588967

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا آخرین اخبار کرونا پیشگیری از کرونا کرونا طولانی علائم کرونای طولانی مدت درمان کرونای طولانی مدت کرونای طولانی مدت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق علائم کرونای طولانی مدت انجام شده نشان می دهد کرونای طولانی مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای روز‌های شنبه (هشتم اردیبهشت) و یکشنبه (نهم اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این سامانه بارشی مخاطراتی همچون رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

فعالیت این سامانه در روز شنبه در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و برای روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در نتیجه به احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

علاوه بر این سامانه دیگری با اثر افزایش گرادیان فشاری از روز شنبه تا دوشنبه در کشور فعالیت خواهد داشت که اثراتی از قبیل وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

این سامانه در روز شنبه جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، در روز یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان و در روز دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت.

اثراتی همچون کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه به وقوع می‌پیوندد.

در نتیجه به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)