Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت‌های کوچک فناوری می‌توانند به عنوان عامل پیوند دانشگاه و صنعت عمل کنند و رسالت تکمیل حلقه‌های تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و انتقال و انتشار آن‌ها در صنعت را بر عهده گیرند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، نشست هم‌اندیشی سند تحول و تعالی فناوری، نوآوری و کارآفرینی با حضور معاونان، روسای دانشکده‌ها، مدیران حوزه‌های فناوری و پژوهش و اساتید حوزه‌های مختلف واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به همت معاونت فناوری و نوآوری این واحد برگزار شد، داوود ثمری برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی سند تحول و تعالی دانشگاه را با تاکید بر راه‌کنش‌ها و اقدامات کلان در حوزه فناوری و نوآوری در راستای ارتقای قابلیت پاسخگویی و حل مسئله و توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی تبیین کرد.

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر نقش و جایگاه توسعه فناوری و نوآوری در دانشگاه، به مسئله مهم ترویج و توسعه کارآفرینی پرداخت و گفت: در کشورهای پیشرفته دانشگاه و صنعت توامان رشد و تکامل پیدا می‌کنند و حیات آنها وابسته به یکدیگر است. همچنین نوآوری، ضامن حیات و پویایی صنعت است که حاصل پژوهش‌های مستمر و هدف‌دار در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

وی با بیان این که با تلاش‌های گسترده در طول سالیان گذشته برای ایجاد رابطه سازنده میان صنعت و دانشگاه، نتایج چشمگیری در این حوزه به دست نیامده است، افزود: در این میان شرکت‌های کوچک فناوری می‌توانند به عنوان عامل پیوند دانشگاه و صنعت عمل کنند و رسالت تکمیل حلقه‌های تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و انتقال و انتشار آن‌ها در صنعت را بر عهده گیرند. 

 ثمری در این نشست با اشاره به راه‌کنش‌های توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، برنامه‌های عملیاتی و اقدامات مناسب در حوزه دانشکده‌های مختلف این واحد را بیان کرد.

 حاضران در جلسه به ارایه نقطه نظرات خود در خصوص سند پرداختند و مقرر شد سهم دانشکده‌ها در اقدامات مورد نظر در سند فناوری، نوآوری و کارآفرینی واحد علوم و تحقیقات مدنظر قرار گیرد و اکوسیستم فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات متناسب با سند تحول و تعالی دانشگاه، طراحی و تمام فعالیت‌ها مرتبط با طرح آمایش واحد اجرا شود. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی ، شرکت دانش بنیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان واحد علوم و تحقیقات نوآوری و کارآفرینی فناوری و نوآوری دانشگاه و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) با حضور اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برگزار شد.

دریافت 58 MB

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود