Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، عادی انگاری را مهم‌ترین عامل افزایش این بیماری دانست و گفت: باید با روحیه و رویکرد جهادی اجازه تشدید بیماری کرونا را در کشور ندهیم.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر احمد وحیدی امروز سه‌شنبه در چهل و پنجمین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به روند افزایشی سویه جدید بیماری کرونا در کشور، افزود: باید برای استان‌هایی که با افزایش ابتلا به بیماری کرونا مواجه شده‌اند؛ مداخلات موثر برای کنترل هر چه سریع‌تر بیماری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت افزایش محدودیت‌های تجمع و دورهمی در شهرهای قرمز کشور اشاره کرد و ادامه داد: عادی انگاری بیماری کرونا مهم ترین عامل افزایش بیماری است و برای همین باید با افزایش رعایت مقررات بهداشتی همچون استفاده از ماسک و تزریق دُز یادآور، اجازه رشد دوباره بیماری کرونا را در کشور ندهیم.


وزیر کشور پس از استماع گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش حدود ۶ درصدی بستری‌های کرونایی در کشور گفت: اجرای هر چه کامل‌تر  "طرح شهید سلیمانی" همواره مورد تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست و برای همین باید به صورت همگانی در امر مقابله با کرونا بسیج شویم.


موضوع تعیین تکلیف شدن وضعیت شرکت‌های واکسن ساز داخلی از دیگر محورهای مورد اشاره فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بود و ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده در حال حاضر هفت نوع واکسن در کشور در حال تولید است و در این خصوص مسئولان وزارت بهداشت بایستی نسبت به ادامه فعالیت شرکت های واکسن ساز حسب تخصص و توانمندی علمی و نیاز کشور تصمیم گیری لازم را داشته باشند.


وحیدی اضافه کرد: برخی از شرکت‌های داخلی واکسن‌ساز، مجوزهای اضطراری فعالیت گرفته بودند و باید این مجوزها به صورت مرحله‌ای، به دائمی و سپس به تایید بین‌المللی و سازمان جهانی بهداشت برسد.


وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای مدیریت و مقابله با کرونا، یادآور شد: امروز جریان رسانه‌ای دشمن در تلاش برای به حاشیه بردن زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی فعالان امر مقابله با کرونا است که باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را نسبت به نیات شوم دشمن داشته باشیم.


فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه امروز براساس وضعیت جدید بیماری و روند رو به افزایش آن بایستی مراقبت‌های جدی‌تری داشته باشیم، گفت: خدمات سامانه "ایران من" براساس تزریق دُز یادآور خواهد بود و شهروندان عزیز کشور نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

دکتر وحیدی افزود: محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها با هدف کنترل سویه‌های جدید بیماری است.


بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در پایان به نزدیک بودن فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین اشاره کرد و گفت: در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های موثر رسانه‌ای برای رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در مراسم بزرگ اربعین، ضرورتی جدی است و باید اقدامات لازم از سوی رسانه‌های رسمی کشور همچون صدا و سیما انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کرونا در ایران ، قرارگاه کرونا ، وزارت کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کرونا در ایران قرارگاه کرونا وزارت کشور قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بیماری کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!

ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب، غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران به خبرنگاران گفت: این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد. نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

او افزود: لایحه‌ی حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.

شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است؛ یک زمان نیروی انتظامی طرح‌های مختلف اجرا می‌کند و به نظر من لازم به هماهنگی با مجلس و دستور جدید نیست. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود، رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!