Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر امینی با اشاره به این‌که تست‌های مثبت سرپایی از ۳۱ مورد به ۷۰۷ مورد در روز رسیده است، اظهار کرد: درحوزه سرپایی نیز آمارها روند افزایشی دارد به گونه‌ای که در ده روز اخیر حدود شش برابر افزایش یافته است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در یک آمار مقایسه‌ای، در ده روز اخیر، روند مراجعه بیماران سرپایی و نتایج تست کرونا افزایشی است به گونه‌ای که میزان مراجعه روزانه حدود سی برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان بستری مثبت ده برابر و درصد تست‌های مثبت در بیماران بستری ۱.۷ برابر شده است، افزود: در حال حاضر در تمامی مراکز واکسیناسیون عمده واکسن‌های موجود، تأمین شده و هر فرد می‌تواند براساس سابقة واکسیناسیون خود دز یادآور را دریافت کند و هیچ واکسنی نیز منع مصرف ندارد.

امینی با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون از روزانه ۱۲۰ مورد به نزدیک روزانه ۶ هزار مورد رسیده است، بیان کرد: تمامی گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال در صورتی که شش ماه از دریافت واکسن آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: با همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها و دریافت واکسن شاهد موج سنگین کرونا نخواهیم بود.

کد خبر 5542063

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد شیوع کرونا ویروس کرونا عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها غدیر خم شیراز شورای نگهبان ایلام خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد