Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لوموند، کارول بییَنئِمه بِس (Carole Bienaimé Besse) عضو ارکوم روز سه‌شنبه با اعلام این موضوع، اظهار داشت: جمهوری یک امر واحد و غیرقابل تقسیم است و باید تجلی آن در صفحه نمایش نیز اینچنین باشد.

وی اضافه کرد: اما این امر ضروری در تلویزیون فرانسه یک امر بی‌ارزش و واهی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو ارکوم ادامه داد: در مدت زمان کمی بیش از یک دهه، تلویزیون فرانسه پیشرفت اندکی داشته است و هنوز هم ترجیح می‌دهد سفیدپوستان متعلق به دسته‌های اجتماعی ثروتمند و زندگی در شهرهای بزرگ را به جای افرادی با پس‌زمینه‌های مهاجرت، روستاییان و یا طبقات اجتماعی پایین‌تر را روی آنتن به تصویر بکشد.

به گفته بییَنئِمه بِس، حال می‌بینیم که بازنمایی جامعه فرانسه برای ناشران بسیار دشوار است.

بر اساس گزارش سالانه سازمان مستقل تنظیم مقررات ارتباطات سمعی و بصری دیجیتال فرانسه، این نتیجه‌گیری از بررسی یکهزار و ۸۰۰ ساعت برنامه تلویزونی از همه ژانرها که در ۱۹ کانال تلویزیونی دیجیتال فرانسه در سال ۲۰۲۱ پخش شده، به دست آمده است.

بر اساس نتایج این تحقیق، در سال ۲۰۲۱ وضعیت برای افرادی که به عنوان غیرسفیدپوست شناخته می‌شوند، بدتر شده و نرخ نمایندگی این قشر در برنامه‌های تلویزیونی در یک سال از ۱۶ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

این گزارض اضافه می‌کند که این رقم به مدد کانال‌های خبری شبانه‌روزی به دست آمده است و در غیر این صورت عدد اصلی (به استثنای کانال BFMTV با ۱۴ درصد) از ۱۰ درصد تجاوز نمی‌کند.

ارکوم تاکید دارد که شرایط موجود نتیجه یک فرصت از دست رفته است؛ چراکه اخبار فرانسوی که سال گذشته تحت تاثیر موضوعات عمومی همچون راهبرد واکسیناسیون بود، زمینی مساعد برای بازنمایی عادلانه جامعه فرانسه به شمار می‌رفت.

برچسب‌ها فرانسه پاریس تلویزیون اینترنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پاریس تلویزیون اینترنتی فرانسه پاریس تلویزیون اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای ماندگار رادیو خاموش شد/ مسعود اسکویی درگذشت

مسعود اسکویی گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت رسانه های ورزشی درگذشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی که به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا فروردین در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، درگذشت.

مرحوم اسکویی که به واسطه صدای خاصش شهره زیادی داشت، سال‌ها به عنوان گوینده، مجری، گزارشگر و کارشناس در رسانه‌ها و برنامه‌های ورزشی فعالیت داشت.

مسعود اسکویی متولد سال ۱۳۱۸ بود و از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را دارد.

اسکویی از سال ۱۳۴۵ به نام گویندۀ اخبار ورزشی با تلویزیون ملی ایران شروع به کار کرد. او با گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت (در کویت، ۱۳۵۰) وارد عرصه گزارشگری شد.

تخصص مسعود اسکویی در رشته‌های تنیس، والیبال، اسب‌دوانی، و اتومبیل‌رانی بود. او دوره تخصصی گزارشگری را در کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس و آلمان گذرانده بود و در سال ۱۳۷۱ نیز در کلاس تخصصی گزارشگری فینگلی، مدرس استرالیایی، شرکت کرد.

مرحوم اسکویی در برنامه‌هایی مختلف از جمله «جهان ورزش والیبال» و «گزارش ورزشی از شبکه دو سیما و «صدای ورزش»، و «عصر جمعه با رادیو» حضور داشت. او همچنین سابقه مدیریت در بخش روابط عمومی رادیو ورزش را نیز در کارنامه کاری خود داشت.

دیگر خبرها

  • خاموشی صدایی ماندگار
  • خاموشی صدای ماندگار ورزش
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • صدای ماندگار رادیو خاموش شد/ مسعود اسکویی درگذشت
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!