Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سناتور آمریکایی در گفت‌وگویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نقش آن در منطقه، از سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگویی با این شبکه، درباره سیاست‌های جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در قبال مسئله هسته‌ای ایران گفت: ایران به دلیل این که جو بایدن در حال انجام دادن مذاکراتی بی‌پایان با حکومتی ضد آمریکایی است، به سرعت در حال پیش‌رفتن به سمت گریز هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای نزدیک شدن ایران به سمت گریز هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند برنامه هسته‌ای ایران صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و تولید و به کار بستن تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به تازگی در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره تاکید کرد که ایران با هیچ کس درخصوص برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای مذاکره نخواهد کرد زیرا این امر به معنای تسلیم شدن است.

خرازی گفت: انجام گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا در سایه دیوار ضخیم بی اعتمادی و همچنین سیاست های این کشور امری دشوار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که ما توانایی فنی برای ساخت بمب هسته ای را داریم اما تصمیمی در این خصوص نداریم. تنها طی چند روز میزان غنی سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می توانیم به  ۹۰درصد نیز برسانیم.

در بخش دیگری از گفت‌وگوی کاتن با فاکس نیوز، او با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، طی حمله‌ای پهپادی در بغداد، مدعی شد: وقتی رییس جمهور ترامپ از تواق هسته‌ای خارج شد، ایران را قدرتمند یا جسور نکرد. آن‌ها به سختی از محدودیت اورانیوم غنی‌شده تحت توافق هسته‌ای عبور کردند چون، پس از آن‌که رییس جمهور ترامپ مجوز ترور قاسم سلیمانی را صادر کرد، از آمریکا می‌ترسیدند!

این در حالی است که ایران در پی این اقدام آمریکا، پایگاه نظامی این کشور در عین‌الاسد عراق را مورد حمله موشکی قرار داد و پس از آن شمار زیادی از مقامات آمریکایی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: تهدیدهای جدی علیه نظامیان‌مان را در سال ۲۰۲۰ در عراق به یاد بیاورید. رییس جمهور ترامپ چه کرد؟ او بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر این که به دوستانش در ایران توصیه خوبی کرده که اگر یک آمریکایی در عراق آسیب بببیند، ایران را پاسخگو خواهیم دانست و این اتفاق نیفتاد.

کاتن با طرح این سوال که در مدت یک سال و نیم اخیر[دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن] چه اتفاق افتاده است؟ مدعی شد که شاهد این هستید که ایران به محل‌هایی در نزدیکی کنسول‌گری‌های ما در عراق موشک شلیک می‌کند. آن‌ها به حمایت از تروریسم در منطقه ادامه می‌دهند و به سطح نزدیک به گریز هسته‌ای در زمینه تولید اورانیوم غنی‌شده رسیده‌اند! تمام این‌ها در زمان جو بایدن اتفاق افتاده است و او شاهدشان بوده است چون آن‌ها می‌دانستند که بایدن جرات و جسارت ایستادن در برابر آن‌ها را ندارد.

     

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تام کاتن ، برنامه هسته‌ای ایران ، جو بایدن ، دونالد ترامپ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تام کاتن برنامه هسته ای ایران جو بایدن دونالد ترامپ هسته ای ایران رییس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

 سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود