Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دادفر با اشاره به اینکه روشن نبودن شرایط مانع از بازاریابی مناسب برای واردکنندگان خودرو شده است، گفت: در حالی صحبت از واردات خودرو در شهریور ماه است که هنوز هیچ قانون و مقرراتی در این زمینه تدوین و تصویب نشده است، به این ترتیب دور از ذهن است که چنین اتفاقی در شهریور امسال امکان‌پذیر باشد.

این فعال بازار خودرو اضافه کرد: برخی از خودروهای ارزان‌قیمت صحبت می‌کنند و مثلا می‌گویند در این راستا قرار است خودروهایی با محدوده قیمت ۱۰ هزار دلار وارد ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین موجود و بر اساس شرایط کنونی، یک خودروی ۱۰ هزار دلاری در بازار ایران با پنجاه درصد افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود، توضیح داد: به عبارت دیگر قیمت تمام شده یک خودروی ۱۰ هزار دلاری برای خریدار ایرانی بین ۱۵.۵ تا ۱۶ هزار دلار است.

او در توضیح این مطلب ادامه داد: به عبارت دیگر در بهترین شرایط قیمت تمام شده یک خودرو بر مبنای دلار سیصد میلیون تومانی در ایران بیش از ۴۵۰ میلیون تومان است، به این ترتیب نمی‌توان توقع داشت در قیمت خودروهای مصرفی در محدوده دویست میلیون تومان تغییری در بازار ایجاد شود.

وی گفت: تعریف سیاستگذار از ارزان‌قیمت با تعریف مردم از ارزان‌قیمت فرق جدی دارد و قیمت خودروی وارداتی به ایران نمی‌تواند کمتر از بهای خودروی تولیدی در ایران باشد.

دادفر اضافه کرد: برای نمونه اکنون خودروی کوئیک به نرخ ۲۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که مقامات می‌گویند خودروی اقتصادی قرار است به ایران وارد شود، این‌ها شعارهایی بسیار غیرواقعی است چرا که خودرویی با قیمت کمتر از دویست میلیون از نظر افکار عمومی اقتصادی است و در نتیجه خودروهایی که وارد ایران می‌شود نه ارزان خواهند بود و نه اقتصادی.

او نتیجه‌گیری کرد: این‌که گفته می‌شود باید خودروی اقتصادی وارد شود در اصل فرستادن مردم به دنبال نخودسیاه است.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد: به این ترتیب نباید این انتظار در مردم ایجاد شود که واردات خودرو، بهای خودروهای مصرفی داخلی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این گونه انتظارات در عمل به زیان بازار است چرا که باعث کوچ تقاضا می‌شود.

وی ادامه داد: بازار خودرو در ایران بازاری مطلقا انحصاری است و به هیچ روی در این بازار رقابت وجود ندارد. برای بهبود وضعیت بازار و عمق بخشی به آن مهم‌ترین ضرورت از بین بردن تدریجی این انحصار است و چنین اتفاقی فقط با واردات خودرو، آن هم در مقیاس مشخص و کوچک امکان‌پذیر نیست.

در حالی معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرده است که «واردات خودرو تا شهریورماه انجام خواهد شد» که هنوز آیین‌نامه نهایی واردات، از هیات دولت بیرون نیامده و هیچ قانون مشخص و قطعی وجود ندارد.

آخرین روزهای اردیبهشت اعضای انجمن واردکنندگان خودرو به صراحت اعلام کردند که واردات در شهریورماه در صورتی ممکن خواهد بود که همین امروز مصوبه واردات نهایی و ابلاغ شده باشد و ثبت سفارش صورت گیرد تا مراحل طی و خودروها وارد شود. حداقل و خوشبینانه، چهار ماه از زمانی که مصوبه صادر و دستورالعمل‌ها مشخص شود، زمان نیاز است تا خودرو وارد شود و با توجه به مقررات، هیچ کسی هم نمی‌تواند این زمان را کاهش دهد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1652823

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خودروسازان بازار خودرو واردات خودرو واردات خودرو وارد شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار حکایت از نوسان این بازار دارد به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روز گذشته دستخوش تغییر شده است.

کاهش ۷ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ شاهین، دنا پلاس، ام وی ام و تیگو چند شد؟ | جدول قیمت ها

کد خبر 848909 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو

دیگر خبرها

  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول