Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف مهربان صبح سه شنبه در همایش تجلیل و تکریم سادات تسنن و تشیع شهرستان تایباد با عنوان «مثل نبی (ص)، عاشق علی (ع)» که با حضور ائمه جمعه شهرستان، معاون فرهنگی مرکز اسلامی خراسان و معاون ادیان و مذاهب تبلیغات مذاهب اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه و نقش سادات در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی است و سید ارزش بسیاری در بین مسلمانان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی مرکز اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: پس از آنکه فرزندان پسر رسول خدا (ص) وفات کردند، عده‌ای خوشبین بودند که پیامبر اسلام (ص) مقطوع النسل شود، اما خداوند متعال اعجازی به وجود آورد که تا پایان دنیا پابرجا بماند.

وی اظهار کرد: سوره کوثر با وجود اینکه کوچک‌ترین سوره قرآن کریم است، اما نشان دهنده معجزه خداوند است، به نحوی که امروز ۱۰۰ میلیون سادات در جهان اسلام وجود دارد که ۶ میلیون آن در ایران وجود دارد.

مهربان تصریح کرد: مفسرین شیعه و اهل سنت «کوثر» را خیر تمام ناشدنی تفسیر کردند و اگر این خیر تمام نشدنی نبود، شاید امروز از اسمی از اسلام نبود، بنابراین تکریم سادات شیعه و اهل سنت وظیفه همه ما است، زیرا تکریم سادات، تکریم‌نبی مکرم اسلام (ص) است.

باید امیرالمومنین علی (ع) را محور وحدت قرار داد

در ادامه محمود غلامی جامی، مسئول فرق، ادیان و مذاهب اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: به موضوع غدیر باید از دو منظر اسلامی و مذهبی نگاه کرد، متأسفانه این رویداد بزرگ از منظر اسلامی توجهی به آن نشده و رنگ مذهبی به خود گرفته است، در حالی که اصل موضوع در همه روایات اثبات شده است، اما نگاه‌های تنگ آن را به عید مذهبی تقلیل دادند.

مسئول فرق، ادیان و مذاهب اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: رویداد غدیر و محوریت امیرالمومنین (ع) در این رویداد را همه مذاهب قبول دارند، پس باید امیرالمومنین علی (ع) را محور وحدت قرار داد و این همایش‌ها می‌تواند در حوزه وحدت بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در فضائل امیر المومنین علی (ع) هیچ اختلافی بین مسلمانان نیست، گفت: از سرپرستی حضرت علی (ع) تا خوابیدن حضرت (ع) در بستر پیامبر (ص) در شب هجرت و رشادت‌های ایشان در میدان جهاد و عقد اخوت و دیگر اتفاقات صدر اسلام همه نشان دهنده فضائل حضرت علی (ع) است که باید همیشه مطرح شود و بلند فریاد زده شود تا این بستر محور وحدت امت اسلام شود.

غلامی ادامه داد: برای اینکه این بستر، محور قدرتمندی در اسلام شود، باید آن را شناخت تا اتهاماتی که برخی شیعه و سنی را خطاب قرار می‌دهند، بی اثر شود، متأسفانه دشمنان تلاش کردند تا با اتهاماتی نظیر تحریف قرآن کریم‌توسط شیعه و دشمنی با اهل بیت توسط اهل سنت، دشمنی بین ملت مسلمان ایجاد کنند.

مسئول فرق، ادیان و مذاهب اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه توهین به یکدیگر هیچ توجیهی ندارد و دوری از این منکر فتوای صریح مقام معظم‌رهبری است، گفت: سادات می‌توانند جلودار وحدت و یکپارچگی امت اسلام باشند.

سادات مانند علما مسئولیت دارند

مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه شهرستان تایباد نیز در جمع سادات تسنن و تشیع تایباد اظهار کرد: سادات منسوب به بزرگان دین اسلام و شخصیت‌هایی هستند که همه دین ما از آنها است، سادات حسینی و علوی هر دو از نسل فاطمه زهرا (س) و علی بن ابی طالب (ع) هستند، سادات عقیلی از اولاد عقیل بن ابی طالب و سادات جعفری از اولاد جعفر بن ابی طالب هستند.

امام جمعه شهرستان تایباد افزود: ساداتی که منسوب به این بزرگواران هستند، نسبت به دین وظایفی بیشتری دارند و دین هم انتظار بیشتری از آنها دارد، سادات باید در سبک زندگی نبوی (ص) زندگی کنند و احساس خوشبختی و فضیلت داشته باشند که منسوب به انسان‌های بزرگ و وارسته هستند.

وی تصریح کرد: افرادی که سادات به آنها منسوب هستند شخصیت‌هایی هستند که انسان‌های بی شماری را به اسلام هدایت کردند و سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت را بر آنها عرضه کردند، سادات نیز باید اینچنین باشند، نباید خود را با مردم عادی مقایسه کنند و به رفتار خود در جامعه اهمیت بدهند.

مولانا توکلی تاکید کرد: سادات باید ریشه و خاندان خود را بشناسد، زیرا وقتی بزرگان خود را شناختند، می‌توانند با اسم آنها بهتر زندگی کنند و در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند تا کسی پرده اسلام را ندرد، در واقع سادات مانند علما مسئولیت دارند حتی اگر منجر به شهادت ایشان شوند زیرا منسوب به سرچشمه کسانی هستند که دین را به ما رساندند.

امام جمعه شهرستان تایباد با بیان اینکه دشمنان حضرت علی (ع) به فضائل ایشان شهادت می‌دادند، گفت: سادات هم باید مانند ایشان زندگی کنند که همه از دوست و دشمن به فضائل آنها شهادت دهند. زندگی سادات باید الگوی جامعه برای زندگی سایر انسان‌ها باشد.

سادات باید قدر خود را بدانند

همچنین حجت الاسلام حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد اظهار کرد: ابن ابی الحدید؛ شارح نهج البلاغه و از بزرگان اهل سنت می‌نویسد: هرجایی از جهاد و جبهه صحبت شود علی (ع) از بزرگان جهاد است، اگر درباره موعظه صحبت شود، برترین واعظ علی (ع) است، اگر درباره فقه و تفسیر صحبت شود، علی (ع) رئیس تمام فقها و مفسرین است، اگر درباره عدل و توحید صحبت شود، او امام عادلان و رهبر موحدین جهان است، هیچ جای انکار ندارد که خداوند تمام ظرفیت‌های عالم را در وجود یک نفر جمع کند.

امام جمعه شهرستان تایباد افزود: اگر تمام موحدین و اهالی عدل و انصاف جمع شوند، علی (ع) برترین آنها است. حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر بهترین دستور مدیریت سیاسی یک کشور اسلامی است.

وی تاکید کرد: سادات باید قدر خود را بدانند، نماز اول وقت، تقوا، عفت، عصمت، حجاب، غیرت، مردانگی، انسانیت، محبت، ایثار و وحدت خواسته حضرت علی (ع) از سادات است، نباید اسم حضرت علی (ع) را یدک بکشیم اما خصوصیت‌هایی خلاف فرهنگ علوی (ع) داشته باشیم.

گفتنی است همایش تجلیل از سادات تسنن و تشیع شهرستان تایباد با حضور ۱۲۰ شخصیت از خانواده سادات این شهرستان برگزار و در این همایش که برای اولین بار در تایباد برگزار شد، از ۲۰ نفر از سادات تسنن و تشیع شهرستان تایباد تجلیل شد.

کد خبر 5542085

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی تایباد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حضرت علی شیعه پیامبر اسلام عید غدیر 1401 عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها شیراز غدیر خم شورای نگهبان ایلام خراسان رضوی امام جمعه شهرستان تایباد اسلامی خراسان رضوی سادات تسنن و تشیع ادیان و مذاهب مذاهب اسلامی صحبت شود حضرت علی اهل سنت حضرت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است

به گزارش ایسکانیوز همدان، محمد رحیمی با اشاره به نقش و جایگاه معلمی گفت: نقش و جایگاه معلم چه در دین اسلام چه در آیین کهن ایرانی دارای مقام و منزلت بالایی است.

وی افزود: در جایگاه معلم همین بس که آن را هم‌تراز جایگاه انبیا می‌دانند و بهترین تفسیر را از جایگاه معلم دین مبین اسلام داشته است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: پس از خانواده اصلی‌ترین افرادی که در شکل‌گیری افراد نقش دارند معلمان هستند و گاهی نحوه برخورد یک معلم می‌تواند مسیر زندگی فردی را عوض کند

وی با بیان اینکه هر معلم در دوران کاری خود هزاران فرد را تربیت می‌کنند، تصریح کرد: نقش معلم در آینده‌سازی جامعه بسیار مهم و حیاتی است.

رحیمی بیان کرد: این را باید دانست که هر انسانی برای رسیدن به کمال نیاز به ارتباط به دیگران است تا در فعالیت‌های اجتماعی حرکت کند و راه‌ورسم زندگی را داشته باشد و چه کسی بهتر از معلم می‌تواند دراین‌بین نقش داشته باشد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر گفت: تربیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در زندگی انسان است و هر معلم می‌توانند نقشی هم در این امر داشته باشد تا انسان را در راه صحیح حرکت دهد.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: تربیت صحیح و انتقال تجربیات گذشتگان و آموزش و راه رسم زندگی از اقدامات معلم است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با تلاش‌های معلم در راه تربیت صحیح، سبب شکوفایی روح می‌شود، تصریح کرد: از سن هفت‌سالگی هر فردی در کنار معلمان حضور دارد پس نقش وی در تربیت انسان غیرقابل‌کتمان است.

محمد رحیمی با جایگاه شهید مطهری در کشور اشاره و بیان کرد: نام استاد شهید، دکتر مرتضی مطهری با علم، حقیقت، روشنگری و اندیشه گره‌خورده است.

مدرس دانشگاه در پایان افزود: مؤلفه‌های این شهید والا گمشده‌های امروز بشریتی است که می‌تواند نقشی مهم در تربیت افراد جامعه داشته باشد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229251 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد همدان

دیگر خبرها

  • کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان بی‌تاثیر بود؛ بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • بارش شدید باران بهاری در دهستان بنادک سادات +فیلم
  • یک جوان چینی به مذهب شیعه مشرف شد
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد