Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان مستقل تنظیم مقررات ارتباطات سمعی و بصری دیجیتال فرانسه (Arcom) اعلام کرد: شبکه‌های تلویزیونی این کشور قادر به نمایندگی جامعه فرانسوی نیستند و سفیدپوستان و قشر مرفه بسیار بیش از مهاجران و دسته‌های اجتماعی با رفاه کم، در این شبکه‌ها ظاهر می‌شوند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه لوموند، کارول بییَنئِمه بِس (Carole Bienaimé Besse) عضو ارکوم روز سه‌شنبه با اعلام این موضوع، اظهار داشت: جمهوری یک امر واحد و غیرقابل تقسیم است و باید تجلی آن در صفحه نمایش نیز اینچنین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اما این امر ضروری در تلویزیون فرانسه یک امر بی‌ارزش و واهی تلقی می‌شود.

این عضو ارکوم ادامه داد: در مدت زمان کمی بیش از یک دهه، تلویزیون فرانسه پیشرفت اندکی داشته است و هنوز هم ترجیح می‌دهد سفیدپوستان متعلق به دسته‌های اجتماعی ثروتمند و زندگی در شهرهای بزرگ را به جای افرادی با پس‌زمینه‌های مهاجرت، روستاییان و یا طبقات اجتماعی پایین‌تر را روی آنتن به تصویر بکشد.

به گفته بییَنئِمه بِس، حال می‌بینیم که بازنمایی جامعه فرانسه برای ناشران بسیار دشوار است.

بر اساس گزارش سالانه سازمان مستقل تنظیم مقررات ارتباطات سمعی و بصری دیجیتال فرانسه، این نتیجه‌گیری از بررسی یکهزار و ۸۰۰ ساعت برنامه تلویزونی از همه ژانرها که در ۱۹ کانال تلویزیونی دیجیتال فرانسه در سال ۲۰۲۱ پخش شده، به دست آمده است.

بر اساس نتایج این تحقیق، در سال ۲۰۲۱ وضعیت برای افرادی که به عنوان غیرسفیدپوست شناخته می‌شوند، بدتر شده و نرخ نمایندگی این قشر در برنامه‌های تلویزیونی در یک سال از ۱۶ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

این گزارش اضافه می‌کند که این رقم به مدد کانال‌های خبری شبانه‌روزی به دست آمده است و در غیر این صورت عدد اصلی (به استثنای کانال BFMTV با ۱۴ درصد) از ۱۰ درصد تجاوز نمی‌کند.

ارکوم تاکید دارد که شرایط موجود نتیجه یک فرصت از دست رفته است؛ چراکه اخبار فرانسوی که سال گذشته تحت تاثیر موضوعات عمومی همچون راهبرد واکسیناسیون بود، زمینی مساعد برای بازنمایی عادلانه جامعه فرانسه به شمار می‌رفت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی