Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق که «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دوله القانون» دبیرکل آن است، با انتشار بیانیه‌ای به انتشار فایل صوتی جنجالی منسوب به المالکی علیه «سید مقتدی الصدر» در فضای مجازی واکنش نشان داد.

در این بیانیه‌ که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری «نینا» منتشر شد، آمده است: «ما حزب شهدا، پدران شهدا، فرزندان شهدا و پیروان شهید  محمد باقر الصدر (قدس سره الشریف) هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه تاکید شده که حزب الدعوه امتحان خود را زمانی که در حال مبارزه با دیکتاتوری و استبداد بوده به مردم عراق پس داده و شاهد این مبارزات کوه‌ها و دشت‌ها و در‌ه‌های سرزمین عراق و گواه آن خون شهدای صالح این حزب در سلول های النهایه، ابوغریب و سلول های انفرادی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما از هر نهضت اسلامی برای خلاصی از شر طاغوت حمایت کردیم و به محض این‌که سید محمد صادق صدر (قدس سره) طرح خود را آغاز کرد، از او حمایت و پشتیبانی کردیم و دیدیم که ایشان نیز در سراسرمسیر نهضت ما و  کارهای تبلیغاتی و سیاسی ما کار کردند. این یک امر ثابت و مکتوب در ادبیات حزب مبارک الدعوه است».

الدعوه اعلام کرد: «در سایه ظهور نشانه‌هایی از تشکیل دولت، می‌بینم کسانی هستند که آتش فتنه را بین ما و فرزندان صدری بر می‌افروزند. کسانی که ما آن‌ها را هنگام ورود به عراق به عنوان سمبل و هویت خطاب کردیم. ما از نظر سیاسی با همه برادران اسلامی و دیگران همکاری کردیم و قدرتی را در انحصار خود نگرفتیم بلکه، فعالیت‌های ما، بر اساس موارد تعیین شده در قانون اساسی بوده است».

این حزب در ادامه تاکید کرد: «ما با هیچ طرفی وارد درگیری جناحی نشده‌ایم و به درگیری‌های جانبی کشیده نشده‌ایم که ما را از اهداف اسلامی و ملی خود دور کند. این روزها نشانه‌های فتنه‌ای را می‌بینیم که در آن روغن بر آتش ریخته می‌شود و پشت آن  خائنان و کسانی که مردم ما را زیر پا می‌گذارند و نیز سرویس‌های مخفی داخلی و خارجی هستند که می خواهند عراق را از طریق نفوذ و جاسوسی الکترونیکی و وارد کردن امور دروغین و ساختگی، به کانون درگیری تبدیل کنند».

در بیانیه حزب الدعوه آمده است: «ما در راستای رسالتی که دو شهید صدر سمبل آن بودند، به نزاع و فتنه کورکورانه بین فرزندان یک ملت کشیده نخواهیم شد ..از مردم و نیروهای سیاسی می خواهیم که مراقب باشند که وارد درگیری که فقط در خدمت دشمنان اسلام و میهن نشوند».

سید مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق، دیروز (دوشنبه) بیانیه شدیداللحنی علیه نوری المالکی نخست وزیر اسبق این کشور منتشر و او را به تحریک در راستای جنگ شیعی-شیعی متهم کرد.

ماجرا از این قرار است که انتشار یک فایل صوتی علیه سید مقتدی الصدر در فضای مجازی که ادعا می‌شود صدای نوری المالکی است، همچنان فضای سیاسی عراق را متشنج‌تر از پیش کرده است. فایل صوتی که بارها صحت آن از سوی دفتر نوری المالکی و شخص وی تکذیب شده، اما این مسأله نتوانست از خشم رهبر جریان صدر را بکاهد.

سید مقتدی الصدر در بیانیه خود با بیان این که نوری المالکی در فایل صوتی [ادعایی] او را تهدید به قتل و سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرده، نوشت: «کشتن من موجب شادی اسرائیل و آمریکا و تروریست‌ها و فاسدین می‌شود».

او سپس از گروههای سیاسی هم‌پیمان با نوری المالکی و عشیره وی خواست تا به طور مشترک سخنانی که مالکی در فایل صوتی [ادعایی] گفته است را محکوم کنند.

در ادامه بیانیه صدر آمده است: «اتهام المالکی به من تنها در مزدور اسرائیلی بودن و قتل عراقی‌ها با وجودی که من از ریختن خون آنها از جمله المالکی جلوگیری کردم خلاصه نمی‌شود بلکه او به نیروهای امنیتی تعدی نموده و الحشد الشعبی را متهم به ترسو بودن کرده و آن‌ها را به فتنه و جنگ شیعی_شیعی تحریک کرده است».

سید مقتدی الصدر در ادامه از نوری المالکی خواست تا خانه‌نشینی در پیش گرفته و از فعالیت سیاسی کنار بکشد یا خود را تسلیم نهاد قضایی کند.

این بیانیه شدیداللحن و تقریبا بی سابقه علیه نوری المالکی در حالی است که او در اولین واکنش خود نسبت به انتشار چند فایل صوتی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «این کلیپ های ساختگی و امثال اینها فتنه‌ای است که هدفش ایجاد اختلاف و ایجاد ناآرامی است. اظهارات منتسب به خود را در شبکه‌های اجتماعی درباره اهانت به جناب مقتدی صدر تکذیب و تأکید می‌کنم که همچنان به روابط حسنه با برادران در جریان صدر و سایر شرکای سیاسی تمایل دارم و امیدوارم چنین ویدئوهایی را تصدیق نکنند، چرا که این اقدامات برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و اختلاف انجام می‌شود».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نوری المالکی مقتدی الصدر فتنه کور سید مقتدی الصدر نوری المالکی فایل صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به رویدادهای جاری و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا واکنش نشان داد.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل، روز چهارشنبه، در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.
این تجمع اعتراضی که به سرعت به دیگر دانشگاه‌های مطرح آمریکا مانند هاروارد، ییل و پرینستون رسید و دانشجویان با برپا کردن چادر حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند، توسط پلیس آمریکا سرکوب شد.

صدر در واکنش به این رویداد گفت: «ما خواستار پایان دادن به سرکوب صداهایی هستیم که خواهان صلح، آزادی و توقف جنایت‌ها و تروریسم کثیف و وقیحانه صهیونیستی هستند.»

او اضافه کرد: «دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا اعم از زن و مرد زیر بار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و تحت فشار خشونت ناشی از آزادی جعلی و دروغین این دولت کهنه قرار دارند.»

رهبر جریان صدر همچنین گفت که هر کسی به دنبال خاموش کردن صدای پرخروش این اعتراض است، «حیوان و هیولایی درنده» است که هیچ رحمی در قاموس او وجود ندارد.

کد خبر 847546 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین مقتدی صدر

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟