Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حامد حسین ولی‌بیک معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در خصوص راهبرد فولاد مبارکه در زمینه‌های تولید، توسعه و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: فولاد مبارکه با عبور از تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام، سهم حدود ۵۰ درصدی خود در تولید فولاد کشور را حفظ کرده است؛ علاوه بر این، فولاد مبارکه با ایفای نقش محوری در ابر پروژه‌هایی نظیر انتقال نفت گوره به جاسک که از آن به‌ عنوان بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌های ملی یاد شده، نیز افتخارآفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های از پیش تعریف شده توسعه‌ای در فولاد مبارکه به بهره‌برداری رسیده و زمینه کسب این موفقیت‌ها را فراهم آورده است، اما برای بزرگ‌ترین هلدینگ فولادسازی کشور و خاورمیانه این پایان راه نیست و برای گام‌های بعدی برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده‌ای تعریف و در حال اجراشدن است.

ولی‌بیک تشریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌ منظور اجرای ابر پروژه‌های توسعه‌ای خود همچون نورد گرم شماره ۲ و سایر پروژه‌های تعریف‌شده، در سال ۱۴۰۰ حجم بالایی از مصارف نقدینگی را پیش‌بینی کرده بود که سهامداران شرکت در مجمع عمومی با افزایش سرمایه به مبلغ ۸۴ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای مذکور که از همه مهم‌تر طرح نورد گرم شماره ۲ بود، موافقت کردند.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در ارتباط با مدیریت این منابع بیان کرد: در بخشی از این اقدامات از آنجایی‌ که پرداخت‌های مربوط به طرح‌های توسعه‌ای مذکور از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع شد، به همین دلیل شرکت با مازاد نقدینگی مواجه شد؛ بر این اساس و به‌ منظور مدیریت مناسب منابع نقدینگی در حساب‌های بانکی و حفظ منافع سهامداران، وجوه نقد مازاد، در حساب‌های بانکی سپرده‌گذاری شد که مانده این حساب‌ها در پایان سال بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید و قرار گرفتن شرکت فولاد مبارکه در گروه پیشتازان پیشرفت ایران، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سطح ملی که شامل طرح نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی و خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو بود، در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین قرارداد ابر پروژه نورد گرم شماره ۲ در سال ۱۴۰۱ به مرحله پرداخت رسید و پیش‌پرداخت بخش ارزی آن انجام شد.

ولی‌بیک اضافه کرد: از آنجایی‌که طرح‌های مذکور منابع مالی و نقدینگی بسیار بالایی را جذب کردند، بنابراین مانده‌حساب‌های سپرده بانکی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت؛ به‌طوری‌که در بعضی از بانک‌ها مانده این سپرده‌ها به صفر رسید.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه به جایگاه فولاد در توسعه صنعتی و اقتصاد ملی هم اشاره و تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه با گردش عملیات مالی بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در سال به یکی از شرکت‌های اثرگذار در سطح کشور مبدل شده و در همین راستا این شرکت، توسعه اقتصاد کشور به‌منظور کاهش نرخ تورم و از طریق کاهش نرخ رشد پایه پولی را یکی از رسالت‌های اصلی خود می‌داند.

وی با تأکید بر مدیریت بهینه منابع و مصارف مالی تأکید کرد: این شرکت در نظر دارد تا سیستم خزانه‌داری متمرکز مالی را در کل گروه خود مستقر کند؛ از جمله اقداماتی که در این راستا به‌عمل‌آمده انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کلیه بانک‌های داخلی جهت تمرکز وجوه نقد در حساب‌های قرض‌الحسنه جاری و عدم سپرده‌گذاری این وجوه در حساب‌های سپرده به‌ منظور کسب سود سپرده است.

ولی‌بیک خاطرنشان کرد: در این راستا اولین تفاهم‌نامه با بانک تجارت در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ به امضا رسیده که طبق آن با تجمیع وجوه نقد در حساب‌های قرض‌الحسنه جاری، تسهیلات ریالی با نرخ‌های ترجیحی برای کل گروه اخذ می‌شود؛ با اجرای این تفاهم‌نامه انتظار می‌رود ضمن کاهش هزینه‌های مالی در گروه فولاد مبارکه، از گردش منابع مالی در عملیاتی غیر از عملیات تولید جلوگیری شده و با حرکت به سمت بانکداری اسلامی از برکات افزایش تولید اشتغال و پایداری کسب‌ و کار در صنعت کشور بهره‌مند شویم.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در پایان مطرح کرد: گروه فولاد مبارکه مفتخر است که با تولید انواع محصولاتی که بسیاری از آن‌ها وارداتی بوده‌ و همچنین با اشتغال‌آفرینی و عمل به مسؤولیت‌های اجتماعی در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی کشور در حال حرکت است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: فولاد مبارکه سیستم بانکی اصفهان معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه فولاد مبارکه هزار میلیارد توسعه ای ولی بیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سال ۱۴۰۲ در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران،‌ سرشار از رویش ها و شکفتن ها بود. در این سال تحولات فراوانی در زمینه ی علم و فناوری در کشور رخ داد، این تحولات مسیر مشارکت شرکت های دانش بنیان و مردم را در عرصه ی تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان هموار کرد. از این تحولات می توان به راه اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آیین نامه جدید ارزیابی شرکت های دانش بنیان و....... اشاره کرد؛ این تغییر و تحولات درواقع نویدبخش دستاورد ها و توفیقاتی عظیم در آینده ای بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکت های دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال و رشد اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: باید به موضوعات جوان، علم و دانش توجه ویژه ای کرد. گیرایی و  انگیزه برای کسب اطلاعات علمی در یک جوان می تواند موثر در پیشرفت دانش بنیان باشد. با توجه به شعار سال، مشارکت مردم در جهش تولید و جذب نخبگان و استعدادها در شرکت های دانش بنیان مهم است. بنابراین باید در جهت رشد و توسعه ی  این شرکت ها حمایت لازم از آن ها صورت گیرد.

کیومرث سرمدی در ادامه تصریح کرد: عمده دغدغه ی مردم و مسئولین به خصوص مقام معظم رهبری موضوع معیشت و اقتصاد مردم است در واقع شعار امسال هم که مقام معظم رهبری آن را مشارکت مردم در تولید خواندند، حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف آوردن مردم پای کار و استفاده از علم و توان بالای آن هاست. در این شرایط جوانان با انگیزه و با استعداد، نخبگان و افرادی که توانایی بالایی دارند می توانند بیایند و رشد تولید را افزایش دهند. مردمی سازی اقتصاد کشور و جهش تولید و توسعه صنعتی کشور با مشارکت مردم، مبتنی بر توسعه ی اقتصاد دانش بنیان با دانش بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت های تواتمند دانش بنیان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید توجه به بومی گزینی، داشته ها و توانمندی های داخلی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره ی تولید به گونه ی حمایتی باشد یعنی تولید کننده به توسعه ی تولید داخلی تشویق شود، درواقع باید هم شرکت های دانش بنیان تولید کننده تشویق شوند و هم از طرفی وزارت خانه ها و ارگان های دولتی، بخش های خصوصی را مجاب کنند تا تولیدات شرکت های دانش بنیان را خریداری و استفاده نمایند. در این شرایط قطعا تولید کنندگان در رشد تولید و همچنین افزایش کیفیت تشویق می شوند.

 

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی