Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری روسای جمهور ایران و ترکیه برگزار و در این نشست  اسناد مشترک همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود گفت:این سطح از روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور کافی نیست و میتواند در سطح بالاتری شکل بگیرد .سطح همکاری ها را میتوان تا حدود ۳۰ میلیارد دلار افزایش داد که حدود سه برابر وضع فعلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس جمهور تاسیس پارک های علم و فناوری که بتواند با بخش های مختلف بین دو کشور فعال باشد در این مذاکرات مورد تاکید قرار گرفت.قرارداد گاز بین دو کشور که ۲۵ ساله بود قرار شد تمدید و انتقال گاز وسیع تر شود.همچنینتوسعه سرمایه گذاری بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: همکاری دو کشور در مسائل امنیتی بسیار اهمیت دارد و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی همکاری های خوبی در این زمینه می توانند داشته باشند.مبارزه با تروریست و جرایم سازمان یافته از نکات مورد تاکید دو طرف است.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد که تروریست اسامی مختلفی دارد، اما افرادی که امنیت مردم را به خطر می اندازند تروریست هستند و حالت دوگانه ای که درباره تروریست فرق گذاشته شود باید از بین رود و باید با تروریست با هر اسمی مبارزه کرد.همکاری در مسائل منطقه ای مورد تاکید قرار گرفت و هر دو کشور ترکیه و ایران بر تمایمت ارضی مشور سوریه تاکید دارند.امیدواریم سندی که امروز امضا شد به روابط دو کشور رونق دهد و چشم انداز روشنی را در جهت روابط دو کشور داشته باشد.

سازمان‌های تروریستی بلای جان دو کشور هستند 

رجب طیب اردوغان نیز در این نشست گفت:مطمئنم که رایزنی های ما باعث جهش در روابط ما خواهد شد.چشم انداز رئیس‌جمهور ایران مبنی بر بهبود روابط با همسایگان بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.هدف ما رسیدن به حجم تجارت ۳۰ میلیارد دلاری است.با توسعه صنایع دفاعی می‌توانیم به هدف ۳۰ میلیارد دلاری برسیم، همچنین با تسهیل قراردادهای نفت و گاز می توانیم به این حجم از تبادل برسیم.

به گفته وی مبارزه با سازمان‌های تروریستی اهمیت بسزایی دارد، زیرا این سازمان ها بلای جان دو کشور هستند و در هر کشوری که باشند باعث برهم خوردن نظم کشورها می‌شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیسی رجب اردوغان بین دو کشور ۳۰ میلیارد مورد تاکید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش‌ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر دکتر رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

آقای امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال‌تر کشور‌های اسلامی به خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیرو‌های مسلح ایران و در تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

آقای امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر دکتر رئیسی به ترکیه داشتند و بر لزوم فعال‌تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد.

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم‌ترین مساله جهان اسلام، موضع همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشور‌های اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راه‌های پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم