Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژائیر بولسونارو ده‌ها دیپلمات خارجی را به کاخ ریاست جمهوری برزیل فراخواند تا بگوید که ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور تقلب صورت گیرد!

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، این نخستین باری نبود که ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل ادعای احتمال تقلب در انتخابات آتی را مطرح می‌کند، انتخاباتی که کمتر از سه ماه دیگر انجام شده و نظرسنجی‌ها شکست سخت بولسونارو در آن را پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، مخاطبی که این رئیس‌جمهوری برزیل این بار برای سخنانش انتخاب کرد، جدید بود.

او تا کنون ادعای تقلب انتخاباتی را در سطح ملی برزیل نگه داشته بود، اما این بار با دعوت کردن از اغلب سفارت‌خانه‌های پایتخت برزیل، این مسئله را از سیاست داخلی به سیاست خارجی ارتقاء داد!

او وعده داده بود که مدارکی را به حضار نشان دهد که تقلب در دو دوره قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل را ثابت می‌کند، امابخش اعظم این جلسه ۴۷ دقیقه‌ای را که از تلویزیون برزیل نیز پخش شد، به بازخوانی اطلاعات مربوط به هک آژانس انتخابات برزیل در سال ۲۰۱۸ و این اتهام اختصاص داد که بعضی از قاضی‌های دیوان عالی برزیل سعی داشتند اجازه حضور مجدد وی در انتخابات را ندهند.

او گفت: می‌دانم که همه شما خواستار ثبات دموکراتیک در برزیل هستید و این امر تنها از طریق انتخابات شفاف و معتبر دست‌یافتنی است.

بسیاری از دیپلمات‌های حاضر در این جلسه از اظهارات بولسونارو شگفت‌زده شدند، از جمله از پیشنهاد وی برای مداخله بیشتر ارتش در انتخابات. این دیپلمات‌ها که نخواستند نامشان فاش شوند، این احتمال را مطرح کردند که شاید بولسونارو می‌خواهد با این زمینه‌سازی‌ها، در صورت شکست در انتخابات ادعای تقلب انتخاباتی کرده و بکوشد تا نتیجه را باطل کند.

به نظر می‌رسد که بولسونارو - که در نظرسنجی‌ها انتخابات را واگذار کرده - دارد پا جای پای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌گذارد. ترامپ هم مانند بولسونارو در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات عملکرد خوبی نداشت؛ همین مسئله باعث شد تا پیش از اعلام نتایج، ادعا کند که شاید در انتخابات تقلب شود. او با این کار زمینه‌ای برای ادعاهای آتی خود مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ایجاد کرده و نهایتا طرفدارانش را به حمله به ساختمان کنگره این کشور تشویق کرد. ظاهرا بولسونارو می‌خواهد خط مشی ترامپ را پیش بگیرد.

بولسونارو همچنین از ترامپ و متحدانش کمک دریافت می‌کند، کمک‌هایی در قالب حمایت‌های تبلیغاتی، کنفرانس‌های سیاسی محافظه‌کار، شبکه‌های اجتماعی جدید و ساعات فراوانی از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز.

بولسونارو که چندین سال است سلامت نظام رای‌گیری برزیل را به چالش کشیده تا آنجا پیش رفته که می‌گوید در انتخابات ۲۰۱۸ (که او در آن پیروز شد) هم تقلب صورت گرفته است! بولسونارو مدعی است که اگر در آن انتخابات تقلب نمی‌شد، او با اختلاف رای بیشتری پیروز می‌شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل ، ژائیر بولسونارو ، تقلب انتخاباتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری برزیل ژائیر بولسونارو تقلب انتخاباتی ریاست جمهوری جمهوری برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم

یک راننده کامیون حمل زباله در برزیل به دلیل ناتوانی در کنترل این وسیله نقلیه، باعث واژگونی آن شد. او و همکارش از این حادثه جان سالم به در بردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی