Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:23:08 GMT

مدارس شاهد باید به دور از هرگونه حاشیه باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۹۰۸۷

مدارس شاهد باید به دور از هرگونه حاشیه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، ظهر امروز، در ستاد اجرایی مدارس شاهد استان البرز که با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد و مسؤولین استانی برگزار شد، گفت: لزوم توجه به مدارس شاهد، ارتقای این مدارس و رفع مشکلات آن‌ها از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه با پیگیری اداره شاهد استان «مصوبات جلسه قبل بررسی و اجرا شد.

حجرگشت ادامه داد: با توجه به ورود به دوران پسا کرونا و وضعیت آموزشی و فرهنگی مدارس شاهد، پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر یکی از مهم‌ترین وظایف ماست لذا باید تلاشمان را برای شناسایی این مهم بیش از گذشته به کار گیریم و خود را برای یک حرکت جهادی در این زمینه آماده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از تقدیر مدیران مدارس شاهد که عملکرد خوبی داشته اند خبر داد و گفت: باید به گونه ای عمل شود که میان افرادی که توانمند هستند با افرادی که عملکرد مناسبی ندارند تفاوت ایجاد شود.

این مقام مسؤول اظهار کرد: متأسفانه استان البرز در حوزه نیروی انسانی به ویژه نیروی خدماتی با مشکل جدی مواجه است. بنابراین مدارس شاهد نیز دارای این مشکل نیز هستند که با تمام قوا در رفع این مشکل تلاش می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: برای محقق شدن این اصل و بالا بردن ارتقای سطح فرهنگی و پرورشی در انتخاب معاونین پرورشی این مدارس باید دقت کافی و لازم وجود داشته باشد تا  شاهد ارتقاء دانش‌آموزان در زمینه پرورشی و تربیتی باشیم.

در ادامه این نشست، محمد رضا سعیدی مقدم، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران افزود: مصوبات بحث و تصمیم‌گیری در خصوص پایگاه انتخاب رشته ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با تخفیف ۵۰ درصد برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم طرح شاهد، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

سعیدی مقدم گفت: فلسفه ایجاد مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه است لذا باید در انتخاب مدیران این مدارس، شایستگی، تعهد و توانایی این افراد مد نظر قرار گیرد.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه فرزندان معزز شاهد و ایثارگر جزء سرمایه‌های بی‌بدیل این نظام و کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند، گفت: کسانی می‌توانند مدیر مدرسه شاهد باشند که به اصل ترویج فرهنگ شهید و شهادت اعتقاد و همت بالایی در این امر داشته باشند.

وی ادامه داد: فضای مدارس شاهد باید فضای معنوی و عاری از هر گونه حاشیه باشد و مدیران مدارس شاهد باید این فضا را ایجاد کنند.

سعیدی مقدم با اشاره به اینکه مدیران این مدارس باید از روحیه ایثار، تعهد و انگیزه خدمت به یادگاران شهید و شهادت برخوردار باشند، گفت: وظیفه خطیر تعلیم و تربیت بر عهده خانواده بزرگ مدیران مدارس شاهد کشور است و با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این مهم باید در مدارس شاهد ما نیز اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: کلاس‌های تقویتی طرح پراکنده، بررسی مشکلات ثبت نام دانش‌آموزان طرح شاهد و برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در مدارس و مراکز آموزشی از مباحث این جلسه بود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرسه شاهد ایثار و شهادت آموزش و پرورش استان استان البرز دانش آموزان مدارس شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای