Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی روستای نوغاب شهرستان درمیان از قطعی و کاهش فشار آب در این روستا گلایه مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قطعی آب در شهرستان درمیان مسئله ای است که از اوایل خرداد ماه در این شهرستان رخ نمایی میکند و اهالی روستاهای این شهرستان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

مجتمع فخرود در شهرستان درمیان یکی از مجتمع هایی است که هر ساله در فصل تابستان به دلیل کمبود منابع آب اهالی روستاهایی که از این مجتمع آبگیری میشوند را با چالش مواجه میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۲۰ روستای شهرستان درمیان از مجتمع فخرود آبرسانی میشوند.

۳۱ خرداد ماه گزارشی با عنوان ” پایِ کمبودِ منابع آب روی گلوی برخی از روستاهای شهرستان درمیان / گزینه های روی میز آبفا برای قطع نشدن نفسهای مجتمع فخرو” در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر شد.

ظاهرا این بار قطعی آب به روستای نوغاب رسیده طی روزهای گذشته اهالی روستای نوغاب شهرستان درمیان از قطعی و کاهش فشار آب در این روستا گلایه مند بوده و هستند.

قطعی آب در نوغاب

یعقوبی دهیار روستای نوغاب در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: قطعی آب یکی از معضلات روستاهای شهرستان درمیان است.

وی افزود: در روستای نوغاب برخی از محلات آب با فشار کم جریان دارد و در برخی از محلات آب چندین ساعت در شبانه روز قطع است.

دهیار نوغاب بیان کرد: یکی از محلات روستای نوغاب به نام کمر روز آب قطع و شب بعضی مواقع از ساعت ۱۲ تا ۴ صبح آب وصل است.

یعقوبی عنوان کرد: در محدوده شهرک روستا نیز برخی از محلات شاهد قطعی آب هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل قطعی و کاهش فشار آب در روستای نوغاب نبود منبع آب برای این روستا است اگر منبع آب مجزایی برای روستای نوغاب احداث شود آب ذخیره شده و کمتر با مشکل کاهش فشار و قطعی آب مواجه هستیم.

دهیار روستای نوغاب گفت: قطعی آب یک معظل در شهرستان درمیان و روستای نوغاب است.

یعقوبی بیان کرد: اگر ساعت قطعی آب اطلاع داده شود بهتر است که مردم بدانند طی چه ساعتی آب قطع و وصل خواهد بود.

وی عنوان کرد: جمعیت روستای نوغاب بسیار زیاد و قطعی آب در این روستا بسیار سخت است توزیع آب برای این روستا باید مدیریت شود تا شاهد قطعی آب نباشیم

دهیار روستای نوغاب به لزوم اصلاح شبکه آب روستا اشاره و اظهار کرد: مواقعی کم آبی در شبکه حداقل باید دو روز زمان بگذرد که شبکه آب شده و به محله کمر آب برسد.

توزیع آب در نوغاب بر اساس عدالت است

حسن احمدی شاهرخت مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، در مورد قطعی و کاهش فشار آب در روستای نوغاب اظهار کرد: قبل از این هر چه آب بوده به سمت روستای نوغاب در جریان بوده و حال که آب به عدالت در شهرستان توزیع میشود شرایط برای مردم روستای نوغاب سخت شده است.

وی افزود: از ۴۵ لیتر آب در ثانیه ای که در شهرستان داریم ۱۴.۵ لیتر در ثانیه سهم روستای نوغاب است که ما باید در شبانه روز ۱۲۵۰ متر مکعب به آنها آب بدهیم که ما تا ۲۵۰ متر مکعب آب میدهیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: علاوه بر این یک چاه آب در نزدیک نوغاب وجود دارد که شبانه روز ۴۰۰ متر مکعب تولید دارد و آب این چاه نیز به طور کامل به نوغاب داده شده یعنی نوغاب در شبانه روز ۱۸۰۰ متر مکعب آب دارد.

احمدی عنوان کرد: در نوغاب قطعی آب نداریم بلکه در محله ای با عنوان کمر در این روستا کمبود فشار آب داریم که دلیل این نیز اختلاف ارتفاع این محله با منبع در حد یک تا دو متر است و این اختلاف ارتفاع خیلی کم است و باید همیشه منبع پر آب باشد تا به این محله آب برسد.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان کمبود آب داریم و نمیتوان مخازن را پر آب کرد و به همین دلیل در روستای نوغاب شاهد کاهش فشار آب و اعتراض اهالی هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان با بیان اینکه کم فشاری آب را هم نبود آب تلقی میکنند، گفت: روز و شب گذشته به محله کمر روستای نوغاب آب پر فشار هدایت شده است.

چاه جدید هفته آینده وارد مدار میشود

احمدی در مورد آخرین وضعیت چاه آبی که در شهرستان در حال حفر بوده، بیان کرد: چاه در حال نصب تیر است و ان شاءالله طی روزهای ابتدایی هفته آینده وارد مدار میشود‌.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قطعی و کاهش فشار آب روستای نوغاب آب در این روستا شبانه روز قطعی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز از کمبود امکانات وزنه‌برداری و چالش‌های پیش‌روی این رشته ورزشی می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم سقز، بانوان کردستانی در چند سال اخیر علی‌رغم مشکلات مالی و نبود امکانات و حمایت مسئولان در رشته وزنه‌برداری عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و فعالان این رشته امیدوار به تکرار نتایج خوب خود در سطح کشوری و بین‌المللی هستند.

مرضیه محمودی بانو سقزی که از وزنه‌برداران نام آشنا در سطح استان و کشور به شمار می‌رود چند صباحی است که به مربیگری روی آورده و به بانوان سقزی خدمت‌رسانی می‌کند.

مرضیه محمودی وزنه‌برداری سقزی درباره نحوه شروع این رشته ورزشی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به واسطه اینکه مرحوم پدرم محسن محمودی از بنیانگذاران وزنه‌برداری سقز و رئیس هیئت و مربی شهرستان بودند همچنین برادرم مظهر محمودی از قهرمانان این رشته بوده‌اند به ورزش وزنه‌برداری علاقه‌مند شدم و با شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در ایران من نیز به عنوان اولین بانوی سقز در سال 1397 وزنه‌برداری را شروع کردم و چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم که حاصل آن 6 مدال طلای استان و یک مدال نقره کشوری است.

وی افزود: به واسطه نبود مربی خانم در شهرستان سقز بنده مجبور شدم در حین تمرینات شخصی خود مربیگری را نیز برعهده بگیرم و به همین خاطر مشکلات زیادی را تحمل کردم و جنگ نابرابری با حریفان خود داشتم و  از سال 1401 مربیگری را شروع کردم و در خدمت علاقه‌مندان این رشته در شهرستان سقز هستم.

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز وضعیت این رشته را در سطح استان مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت وزنه‌برداری کردستان به واسطه مربی کاربلد استان خانم عبدالملکی بسیار عالی بوده و تیم استان کردستان چندین دوره در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده و چندین چهره به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف معرفی کردند که خوشبختانه توانسته‌اند مقام‌های بین‌المللی کسب کنند همچنین شهرستان سقز نیز علاقه‌مندان زیادی به این رشته دارد که به امید خدا در آینده از این افراد بیشتر خواهیم شنید.

وی از نبود زیرساخت‌های لازم انتقاد کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود علاقه‌مندان زیاد و پتانسیل مناسب ورزشکاران، به دلیل نبود  فضای ورزشی مناسب و امکانات محدود برای این رشته ورزشی در این شهرستان نتوانسته‌ایم آنچنان باید و شاید در میادین ملی کسب افتخار کنیم و با وجود پیگیری‌های رئیس هیئت این شهرستان باز هم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر در سالنی به مساحت 50 متر و با امکانات فرسوده مشغول به تمرین هستیم که فقط تایم صبح‌ها در اختیار بانوان است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم به این رشته ورزشی اهمیت بیشتری بدهند چراکه وزنه‌برداری ورزشی المپیکی و ورزش دوم مملکت بوده و همیشه از رشته‌های پر مدال و پر افتخار برای کشور عزیزمان بوده لذا باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چون واقعاً نوجوانانی که در حال حاضر در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند پتانسیل بسیار بالایی دارند و در صورت وجود فضای ورزشی مناسب می‌توانند برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

این مربی پرافتخار کردستانی اظهار کرد: هدف اصلی ما توسعه این ورزش در این شهرستان بوده تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این ورزش را به جامعه معرفی و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم اما همه این حرف‌ها زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که ما حمایت مسئولان را پشت سر خود داشته باشیم و ورزشکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به فکر تمرین و حضور موفق در مسابقات باشند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند