Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله به تحصیل در کانادا و بررسی ددلاین دانشگاه‌های کانادا پرداخته شده است.

در این مقاله به تحصیل در کانادا و بررسی ددلاین دانشگاه‌های کانادا پرداخته شده است. بر کسی پوشیده نیست که یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی جذاب و همچنین یکی از مقاصد مهاجرتی کاری، کشور کانادا است. کانادا گزینه‌ها و فرصت‌های زیادی برای علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا کانادا یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی است؟

کانادا یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیلات عالی است و این کشور سالانه هزاران دانشجو را از سراسر جهان جذب می کند. دانشگاه‌های کانادا آموزش در سطح جهانی ارائه می دهند که در سطح جهانی شناخته شده است. و به طور کلی تحقیق و پژوهش یکی از اجزای اصلی هر دوره تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می شود. دانشگاه‌ها از دانشجویانی حمایت می‌کنند که بهترین ایده‌های تحقیقاتی را ارائه می‌کنند و بورسیه‌های تحصیلی با توجه به کار تحقیقاتی ارائه می‌شود. بنابراین واضح است که گپ تحصیلی از موضوعات بحث برانگیز و جزء الزامات بسیاری از دانشگاه‌های رقابتی باشد.

دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل :

آموزش مقرون به صرفهجامعه سالم و ایمنفرصت‌های کار و کارآموزی برای دانشجویان بین المللی در حین تحصیلفرصت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نوآورانهامکان مهاجرت پس از اتمام دوره تحصیلیفضای پویای پردیس دانشگاهدانشجویان بین المللی این امکان را دارند که در حین تحصیل کار کنندددلاین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی

مهلت درخواست دانشگاه‌های برتر کانادا در سال 2022 برای برنامه‌های کارشناسی در جدول زیر آورده شده است.

نام دانشگاه

پذیرش ورودی‌های جدید

آخرین مهلت درخواست

هزینه درخواست (دلار کانادا)

University of Toronto

دانشگاه تورنتو

پاییز

13 ژانویه

180

McGill University

دانشگاه مک گیل

پاییز

15 ژانویه

114

University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

پاییز

15 ژانویه

118.5

University of Montreal

دانشگاه مونترال

پاییز / زمستان / تابستان

پاییز : 1 فوریه

زمستان : 1 سپتامبر

تابستان : 1 فوریه

105.5

University of Alberta

دانشگاه آلبرتا

پاییز

1 مارس

125

McMaster University

دانشگاه مک مستر

پاییز

13 ژانویه

110

University of Waterloo

دانشگاه واترلو

پاییز

همه برنامه‌ها : 1 فوریه

رشته اپتومتری : 1 اکتبر

داروسازی : 10 ژانویه

125

Western University

دانشگاه وسترن

پاییز

پذیرش عادی : 1 فوریه

156

Queen’s University

دانشگاه کوئینز

-

1 فوریه

150

University of Calgary

دانشگاه کلگری

پاییز

1 مارس

125

ددلاین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

مهلت درخواست برای کارشناسی اشرد یا MS در دانشگاه‌های کانادا دوره‌های خاصی دارد. دوره درخواست و هزینه در جدول زیر آورده شده است.

نام دانشگاه

ورودی

دوره ارسال درخواست

University of Toronto

دانشگاه تورنتو

پاییز

سپتامبر - مارس

McGill University

دانشگاه مک گیل

پاییز

اوت - مارس

University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

می

نوامبر- ژانویه

جولای

ژانویه - مارس

سپتامبر

ژانویه - ژوئیه

University of Montreal

دانشگاه مونترال

پاییز

1  فوریه

زمستان

1  سپتامبر

تابستان

1  فوریه

University of Alberta

دانشگاه آلبرتا

پاییز

ژانویه - ژوئن

زمستان

سپتامبر - نوامبر

McMaster University

دانشگاه مک مستر

سپتامبر

اکتبر - ژانویه

University of Waterloo

دانشگاه واترلو

پاییز

سپتامبر - دسامبر

زمستان

ژانویه - آوریل

بهار

می - اوت

Western University

دانشگاه وسترن

پاییز

نوامبر- ژوئیه

Queen’s University

دانشگاه کوئینز

پاییز

سپتامبر - مارس

University of Calgary

دانشگاه کلگری

زمستان

ژانویه - مه

 

شرایط لازم برای تحصیل در کانادا چیست؟

هر وب سایت دانشگاه حاوی اطلاعاتی در مورد شرایط پذیرش در برنامه‌های مختلف دارد. که ممکن است شامل مدارکی با اطلاعات شخصی و همچنین مهارت علمی باشد. به طور کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر است.

ارسال اسکن پاسپورتریز نمرات و مدارک تحصیلی پیشینگواهی پایان تحصیل در صورت درخواست برای دوره کارشناسیگواهی کارشناسی در صورت درخواست برای دوره کارشناسی ارشدگواهینامه‌هایی که شایستگی و برتری شما را نشان می‌دهد.LOR یا توصیه نامه (در صورت نیاز)نمرات آزمون مهارت زبانSOP یا انگیزه نامهرزومه یا CV در صورت نیاز

مدارک پذیرش دانشگاه تقریبا مشابه مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا است، اما باید نامه پذیرش و صورت حساب‌های مالی خود را علاوه بر موارد ذکر شده در لیست ارسال کنید. اگر مراحل را دنبال کنید و شرایط اولیه را برآورده کنید، ورود به برنامه‌ای آموزش عالی در کانادا بسیار دشوار نیست. دانشگاه‌های کانادا گاهی اوقات ددلاین‌های متفاوتی را برای درخواست بورسیه و پذیرش عادی تعیین می‌کنند و بسیاری از برنامه‌ها مانند پزشکی نیز دارای ددلاین‌های جداگانه هستند. وقتی نامه پذیرش  را از دانشگاه دریافت می‌کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

شرایط مهارت زبان برای تحصیل در کانادا چیست؟

آگاهی از آزمون‌های مختلف مورد نیاز برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است. تمامی دانشگاه‌های کانادا به مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی نیاز دارند. آزمون های مهارت زبان فرانسه TEF و TEFAQ هستند که 400 نمره کافی برای آن هاست. با این حال دانشجویان بین‌المللی عموماً برنامه‌های آموزش انگلیسی را انتخاب می‌کنند، بنابراین باید در آزمون‌هایی مانند آیلتس، تافل، PTE و CAEL شرکت کنند. میانگین نمرات برای دانشگاه‌های برتر کانادا در جدول زیر آمده است.

دانشگاه

IELTS

TOEFL iBT

PTE

CAEL

University of Toronto

دانشگاه تورنتو

6.5

100

N/A

70

McGill University

دانشگاه مک گیل

6.5

86

65

70

University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

6.5

90

65

70

University of Alberta

دانشگاه آلبرتا

6.5

90

59

70

McMaster University

دانشگاه مک مستر

6.5

86

60

70

به غیر از آزمون‌های زبان، برای برخی از دوره‌ها نیز باید در آزمون های موضوعی خاص شرکت شود.

برای تحصیل در رشته MBA در کانادا، به نمره GMAT حدود 660 نیاز است.برای تحصیل پزشکی یا دوره های مرتبط در کانادا، به نمره MCAT حدود 490-500 نیاز است.موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانادا دانشگاه مقاله تحصیل ددلاین Universityدانشگاه مک تحصیل در کانادا برای تحصیل بین المللی مورد نیاز برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان خبر داد.

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان در این استان در دوره متوسطه دوم بیشتر از دوره‌های دیگر است. ترک تحصیل در دوره متوسطه اول نیز بیشتر از دوره ابتدایی است. در واقع، در دوره گذر از ششم به هفتم و نهم به دهم ترک تحصیل بیشتر است.

وی ادامه داد: در این استان ۲۴ هزار و ۲۳۴ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیلند که ۱۵ درصد آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند. همچنین حدود ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان ترک تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان کرد: ۶۵ درصد افرادی که در این دوره ترک تحصیل می‌کنند دانش‌آموز پسر و ۳۵ درصد دخترند. ازدواج دانش‌آموزان دختر و مشغول به کار شدن دانش‌آموزان پسر از جمله مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم است.

۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی تعیین تکلیف شدند

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۱۱۱ دانش‌آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش‌آموز هنوز باقی مانده‌اند.

بدخشان توضیح داد: از ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه یادشده به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش‌آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش‌آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. دو دانش‌آموز جذب مدارس دینی (حوزه‌های علمیه) شده‌اند و والدین ۸۱ دانش‌آموز نیز اعلام کردند که فرزندان‌شان جثه کوچکی دارند و امسال نیز پیش‌دبستانی را سپری می‌کنند.

به گفته وی، چهار دانش‌آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش‌آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش‌آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند. ۲۵۰ دانش‌آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند و ۱۳۲ دانش‌آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا