Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@07:19:56 GMT

جزئیات قانون جدید صدور چک

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۹۳۱۷

بر اساس قانون جدید چک، چک‌های صیادی باید در سامانه صیاد ثبت شود. این چک‌های بنفش رنگ و یک‌شکل جایگزین چک‌هایِ معمولی قدیمی شده است. ناطقان: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد از مهم‌ترین مزایا و محاسن چک‌های صیادی این است که دارنده می‌تواند در صورت برگشت زدن و اخذ گواهی عدم امکان پرداخت، بلافاصله اجرائیه علیه صادرکننده بگیرد و مبلغ آن را از تمام حساب‌های صادرکننده در تمام بانک‌های کشور دریافت کند و اموالش را توقیف یا خودش را جلب کند زیرا در قانون جدید، لازم نیست حکم قطعی درباره چک صادر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر دارنده‌ حسابِ جاری، چک بلامحل صادر کند دیگر نمی‌تواند برگ چک بعدی را صادر و در سامانه ثبت کند. او حتی دیگر نمی‌تواند در شبکه بانکی افتتاح حساب کند و رفعِ سوء اثر از چک برگشتی منوط به پرداخت وجه آن ظرف مدت ده روز است.

وقتی چک صیادی را دریافت می‌کنید، از ثبت شدنش در سامانه مطمئن باشید. چک صیادی را نمی‌توان در وجه حامل صادر و پشت‌نویسی کرد اما می‌توان در سامانه با ثبت اطلاعات فردی؛ آن را به دیگران انتقال داد.

با ثبت اطلاعات چک‌های صیادی در سامانه، می‌توان از ارتکاب جرائم احتمالی از جمله پولشویی، کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، جعل و یا مفقودی جلوگیری کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قانون جدید ، صدور چک ، سامانه صیاد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قانون جدید صدور چک سامانه صیاد قانون جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: از بین هزار و صد اثر دریافتی به این جشنواره، ۶۰۰ اثر به علت غیرمرتبط بودن، ضعیف بودن در اجرا و ارائه اثر به جشنواره‌های مشابه از قبل داوری خارج شدند.

صیادی افزود: داوران از بین ۵۰۰ اثر باقیماند، ۳ اثر در هر بخش را حائز رتبه برتر اعلام کردند.

وی همچنین گفت: علاقمندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند همچنین گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است داوری آثار این دوره از جشنواره با موضوعات طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) از اول تا هفتم اردیبهشت در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران