Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:02:20 GMT

مقنیان بم شناسنامه‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۹۴۳۰

مقنیان بم شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، منیره ستارزاده در جلسه‌ سالروز ثبت جهانی قنات ایرانی اظهار داشت: در این طرح اطلاعات شخصی و سوابق کاری مقنیان در فرم‌های مربوطه ثبت می شود و در سامانه مورد نظر قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اهمیت حرفه مقنی‌گری و ترویج آن و همچنین سختی کار و نقش مهم مقنیان در حفاظت از قنات افزود: برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه مقنیان شهرستان بم و اقدامات لازم برای حفاظت قانونی از موقعیت و نقشه پایه قنات‌های این شهرستان از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه جهانی قنات های اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات بم بیان کرد: ایجاد زمینه اتحاد و همفکری بین مقنیان شهرستان بم توسط پایگاه جهانی قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد فراهم شده است.

وی ادامه داد: هر یک از مقنیان تجربه کار در تعدادی زیادی از قنات های این شهرستان را دارند و کارگروه ویژه مقنیان فرصت مناسبی برای ارائه و انتقال تجربیات آنان خواهد بود.

همکاری مقنیان با هلال احمر

ستار زاده با اشاره به بیمه تعدادی از مقنیان با همکاری هلال احمر شهرستان بم گفت: بزودی کلاس‌های آموزش ایمنی قنات نیز تشکیل خواهد شد و مقنیان پس از گذراندن دوره‌های مذکور و کسب نمره مورد نظر به عضویت هلال احمر درخواهند آمد و سپس بیمه حوادث می‌شوند تا از آنان در مواقع ضروری و امداد و نجات استفاده شود.
مدیر پایگاه جهانی قنات های اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات بم خاطرنشان کرد: لازم است مالکان قنات‌ها به عنوان اصلی‌ترین بهره‌برداران در کنار دولت و مقنیان قرار گیرند تا بتوانیم پس از بررسی مشکلات آنها برای حفاظت و حفظ حریم قنات‌های این شهرستان گام‌های بزرگتری برداریم.

شهرستان بم دارای قنات های آباد و دایر زیادی است که قنات های اکبرآباد و قاسم آباد این شهرستان در فهرست آثار جهانی قرار دارند.

بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان بم قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بم قنات ایرانی کرمان بم قنات ایرانی شهرستان بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد

سرهنگ نایب زاده گفت: با هدف اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان بستان آباد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودرو‌های عبوری در محل عوارضی بستان آباد به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی بستان آباد افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل بعدی تحویل مراجع قضایی شد.

نایب زاده با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد  از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد