Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات روز سه شنبه در نشست هم اندیشی دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی افزود: دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در اصل همان دانش آموز مومن انقلابی است که آینده مملکت در دست آنان است.

وی بیان کرد: امروز پرورش و استعداد یابی دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه های تربیتی است و باید به شکل اصولی به این مساله پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورات افزود: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم گامهای خوبی در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی برداشته شده که از جمله آنها تدوین طرح جامع فرهنگی است.

وی با اشاره به تعریف یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان بعنوان مسئولیت اجتماعی برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی های مستقر در استان بوشهر گفت: تعریف این چنین اعتباری از سوی صنایع مستقر در استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بی سابقه بوده که با توجه به برنامه های خوب و موثری که تاکنون تعریف شده امید می رود با تخصیص این اعتبار تحولی اساسی در بخشهای مختلف استان صورت گیرد.

معاون استاندار بوشهر  ادامه داد: توجه به بخش‌های فرهنگی، شرکت‌های دانش بنیان و آموزش و پرورش از جمله محورهای مورد تاکیدی است که تلاش شده از این اعتبارات برای تقویت این بخشها بهره لازم برده شود.    

وی با تاکید بر مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب از سوی دانش آموزان گفت: تلاش می شود از توان صنایع برای برطرف کردن محرومیتها از مناطق مختلف استان بهره لازم برده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: گامهای خوبی در راستای نهضت ملی مسکن ، پرورش میگو، راه آهن و سایر موارد دیگر در استان برداشته شده و با اجرای این پروژه ها انتظار می رود روزهای خوبی در انتظار استان بوشهر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: طرح دانش تراز انقلاب اسلامی،  پیوست عملی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب طراحی، تهیه و تدوین شد که پوستر آن سال گذشته رونمایی و به مدرسه‌های این استان ابلاغ شد.

علی موحدی بیان کرد:  این طرح حاصل ۲۰ سال کار و فعالیت پرورشی، فرهنگی و تربیتی است که در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفته است و با اجرای آن برای نخستین بار کلید واژه دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به صورت گسترده وارد ادبیات آموزش و پرورش استان بوشهر شد.

وی هدف از اجرای این طرح را تربیت و شناسایی دانش آموز مطالبه گر، دغدغه مند و فعال اجتماعی در راستای تحقق منویات رهبر معظمم انقلاب اسلامی، شبکه بندی دانش آموزان تراز انقلاب و الگو سازی و دانش آموزی تمام ساحتی عنوان کرد.

موحدی یادآور شد: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای دومین بار در سطح مقطع متوسطه اجرا شد و تلاش می‌شود این طرح با رونق بیشتری در مدرسه‌های استان بوشهر اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هیچ استانی تاکنون با این کیفیت در زمینه طرح دانش آموز و مدرسه تراز انقلاب اسلامی کار نکرده و این از مظلومیت سند تحول است که ۱۰ سال از آن می گذرد اما یک طرح برای این نسخه شفابخش تهیه نشده است.

وی گفت: استان بوشهر به معنی واقعی کلمه در اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از استان‌های دیگر جلوتر است.

موحدی یادآور شد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ، ۱۲۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم در طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در مرحله مدرسه ای، منطقه ای و استانی شرکت کردند که در نهایت ۲۵ نفر بعنوان شاخص انتخاب شدند.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه این طرح در سالجاری و انتخاب ۲۵ دانش آموز دیگر تلاش می شود شبکه دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در استان تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تلاش می شود برای دانشگاه فرهنگیان نیز طرح دانشجوی معلم تراز انقلاب اسلامی تهیه و شاخص‌های آن طراحی و در پردیس فرهنگیان استان بوشهر اجرا شود.

برچسب‌ها بوشهر مدارس انقلاب اسلامی ایران دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مدارس انقلاب اسلامی ایران بوشهر مدارس انقلاب اسلامی ایران دانش آموزان دانش آموز تراز انقلاب اسلامی آموزش و پرورش استان بوشهر دانش آموزان تراز انقلاب تراز انقلاب اسلامی تلاش می شود بوشهر گفت طرح دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است