Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمد محرابی»، از پژوهشگران علوم دینی در این جلسه با اشاره به اینکه مرحوم صفایی جمع بین عقل، عرفان و معنویت بود، گفت: از مزایای مهم کتاب اختصار است و حرفی تکراری نزده و آغاز زیبا و ادبی دارد و فصل‌ها کافی و دارای ترتیب منطقی هستند و این در حالی است که زنده یاد صفایی در این کتاب تفاوت بشر و انسان را بیان کرده است و ولایت را تداوم توحید می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کیوان ماه‌ور»، پژوهشگر آثار مرحوم صفایی هم در این جلسه نقد و بررسی گفت: این کتاب مجمل و غنی است و در چاپ جدید غلط های قبلی اصلاح شده است؛ نگرش استاد صفایی به غدیر تاریخی نیست بلکه به معنای ولایت می‌پردازد کما اینکه در این اثر می خوانیم که معنای ولایت بالاتر از محبت و دوستی است و بین بشر و انسان تفاوت هست؛ انسان یعنی در سطح وظیفه زندگی کردن ولی بشر فقط به دنبال رفاه، آزادی، عدالت و امنیت است و آنها را ذاتا مطلوب می داند.

معاون توسعه کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هم افزود: کتاب غدیر درک خوبی از ولایت و غدیر دارد و ترجمه ولایت به سرسپردگی ترجمه رسا و دقیقی است و به توحید منتهی می‌شود و  برهان این سرسپردگی هم این است ولی بیش از هرکس به منافع او آگاهی دارد.

«رضا کریمی» با اشاره به اینکه تعبیر متمم که برگرفته از آیه اتمام‌ نعمت است هم زیبا و دقیق است و متمم نعمت کسی است که تمام نعمت ها را به کار می‌گیرد در ادامه اظهار داشت : مثال مهندس کارخانه از نمونه مثال‌های خوبی است که صفایی در آن تبحر دارد و مباحث ثقیل را آسان و ملموس می‌کند.

در این کتاب، بیان مصادیق هم موجب می‌شود تحلیل ها کلی و انتزاعی نباشند مثلاً مرزبندی با احمدحنبل و جرج جرداق می‌تواند مقدمه معرفت عمیق به امام باشد.  

کریمی گفت: البته مرحوم صفایی در استنطاق از متون دینی گاهی بی دقتی می‌کند و این‌ خشت کج ممکن است دیواری را کج‌ کند به عنوان نمونه در کتاب آمده که ثار خون است در حالی که معنی صحیح ثار خون مقتول است که باید انتقام گرفته شود و نباید آن را به عنوان خونی که‌ بدن همانند قلب  و مغز به آن نیاز دارد تفسیر کرد بلکه ثار همان خونی است که در جمله‌ این‌الطالب بدم‌المقتول بکربلا آمده است.

ماه ور در واکنش به سخنان کریمی گفت: فکر می کنم کلمه ثار، که در کتاب بین دو خط تیره درج شده، از اضافات دیگران است و در اصل سخنان استاد نبوده است.

در ادامه این برنامه دو تن از کارشناسان استان های کردستان و ایلام نکات خود را بیان کردند.

برچسب‌ها رضا کریمی کرمانشاه کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا کریمی کرمانشاه کتاب رضا کریمی کرمانشاه کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش‌وپرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش‌وپرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت به کارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور، آموزش‌وپرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش‌وپرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش‌وپرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش وارد مرحله اجرا شود.

مخبر افزود: به هر میزان که در بخش آموزش‌وپرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پر کردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت‌آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش‌وپرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری