Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مهاجرین افغانستانی مهمان‌شهر تربت‌جام که پس از تحولات اخیر افغانستان به ایران آمده‌اند با همکاری اداره کل امور اتباع خراسان رضوی و فعالین فرهنگی، اجتماعی افغانستانی به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و به همت موکب امام سجاد(ع) (موکب مهاجرین افغانستانی مشهد) 1200 نفر از مهاجرین ساکن در مهمانشهر تربت‌جام در ایام عید سعید غدیر، به زیارت امام هشتم نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش؛ قرار است صبح زود بعد از نماز با هماهنگی بچه‌های موکب امام سجاد(ع) روانه مهمان‌شهر تربت‌جام شوم.

مسیر مشترکمان از میدان گاراژدارهای مشهد آغاز می‌شود و با چهار خودروی سواری مشهد را به مقصد مهمان‌شهر تربت‌جام ترک می‌کنیم.

راننده‌ها که از بچه‌های موکب هستند، مسیر را به آرامی طی می‌کنند؛ علی‌رغم اینکه مدارکشان کامل است و مشکلی هم ندارند، به خاطر غیرایرانی بودند، احتیاط بیشتری را چاشنی کار می‌کنند که مبادا به بهانه‌ای! خودروها متوقف شوند و برای ادامه مسیر با مشکل مواجه شویم.

ساعت 8 صبح است و ما وارد مهمان‌شهر شده‌ایم؛ صبحانه را در محلی که برای اسکان گروه درنظر گرفته بودند، صرف کردیم و کار شروع شد.

هدایایی که برای بچه‌ها در نظر گرفته شده بود، باید آماده می‌شد.  از سوی دیگر کار اصلی، گروه‌بندی زائران بود که به ظرفیت اتوبوس‌ها باید در گروه‌های 40 نفری تقسیم می‌شدند.

کارت‌های شناسایی هم برای افراد آماده شده بود که در صورت جداشدن از گروه و یا گم شدن افراد خردسال یا کهنسال، همراه داشتن آن‌ها کار را برای برگشت به گروه آسان می‌کرد.

تا غروب تمامی تدارکات مدنظر انجام شد و کم‌کم به زمان اجرای برنامه‌ها نزدیک می‌شدیم.

بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء جشن عید غدیر در مسجد مهمان‌شهر آغاز شد؛ اجرای حدیث در مدح امیرمؤمنان(علیه السلام)، مداحی و سخنرانی جزو برنامه‌ها بود و در پایان هم با پذیرایی شام، مراسم خاتمه یافت.

برنامه زیارت بارگاه منور رضوی، با حرکت اتوبوس‌های زواراز ساعت 6 صبح روز دوشنبه آغاز شد؛ ساعت 10 به محوطه پایانه مسافربری مشهد رسیدیم و پس از آن، جمعیت با اتوبوس‌های شرکت واحد به پارکینگ حرم مطهر منتقل شدند.

رواق غدیر، دقایقی بعد از حضور زوار شاهد مشتاقان پرشور زیارت حرم مطهر بود که بسیاری از آنان «زیارت اوّلی» بودند.

این بخش از مراسم که با همکاری اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد شامل مداحی، برگزاری دعا، سخنرانی و پذیرایی بود، و پس از آن، زوار امام هشتم(ع) روح و جانشان را در روضه مطهر رضوی، صفایی بی‌مانند بخشیدند.

پس از زیارت، مهمانان به محل اسکان خود در «حسینیه هراتی‌ها» منتقل شدند و بخش پایانی این مراسم در این مکان به اجرا درآمد.

مراسم پایانی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی همراه بود. هاشمی، مدیر کل اتباع خراسان رضوی عنوان کرد که این مراسم به درخواست مهاجرین بوده و کارهای اجرایی آن نیز به موکب امام سجاد(ع) واگذار شده است.

وی عنوان کرد این اداره در تلاش است تا بتواند خدمات بیشتری به مهاجرین ارائه نماید.

تقسیم عیدی(هدیه نقدی) به مناسب عید غدیر، توزیع بسته فرهنگی ویژه کودکان و مداحی برنامه‌های شام دوشنبه را تشکیل می‌داد.

پایان بخش این مراسم، پذیرایی شام و خداحافظی دلی و زبانی مهمانان از محضر امام هشتم(ع) بود. دعاهایی که به محضر حضرتش تقدیم شد تا شاهد آرامش، صلح و ثبات در کشورشان باشند؛ ان‌شاءالله تعالی. پس از مراسم وداع، مهمانان به مهمان‌شهر تربت جام بازگردانده شدند.

ساعت 10 شب با بچه‌های موکب امام سجاد(ع) به سمت مشهد بازمی‌گشتیم و خوشحال از اینکه ساعاتی را در خدمت زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) بودیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس موکب امام سجاد ع عید غدیر حرم مطهر بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند