Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:58:35 GMT

کارگروه نجات بلوط های زاگرس در فارس تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۰۳۱۸

کارگروه نجات بلوط های زاگرس در فارس تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان پور در نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فارس با اشاره به اینکه در این کارگروه باید از متخصصین و صاحب نظران حوزه‌های مختلف استفاده کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز ما باید بر روی راه حل های کوتاه مدت باشد.

او با بیان اینکه برنامه‌های میان مدت و دراز مدت نیز باید مد نظر باشد و آن را به تدریج دنبال کرد، افزود: در گام اول برای مهار آفت جنگل‌های بلوط به نظر می‌رسد روش‌های ترکیبی مانند همان روش‌های تله نوری یا مبارزه از طریق BT می‌تواند مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان پور با اشاره به اینکه یک سند جامع بوم سازگار زاگرس توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حال تهیه است، اظهار کرد: از این سند می‌توانیم به عنوان کمک کننده در اجرای برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی در حوزه زاگرس در مواجه با آفت استفاده کنیم و محور کار باشد.

او با تاکید بر ضرورت رصد مناطق آلوده و پایش آفت در عرصه بیان کرد: باید برای این آفت یک کمربند حفاظتی مشخص کنیم یعنی جلوگیری کنیم از تسری آفت به نقاط دیگر؛ از فناوری‌های فضا پایه در این خصوص می‌توانیم استفاده کنیم به طوری که بررسی کنیم در بازه‌های زمانی مشخص آلودگی آیا گسترش پیدا کرده یا با اقدامات انجام شده محدود می‌شود.

دهقان پور با اشاره به اینکه تله‌های نوری و فرمونی به عنوان یکی از راه‌های کنترل آفات به شمار می آیند، اضافه کرد: این روش‌ها از راه‌های بی خطری است که ضربه‌ای به اکوسیستم و زیست بوم زاگرس نمی‌زند و می‌تواند کمک کننده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به ظرفیت استفاده از بسیج و مشارکت مردم به عنوان یکی دیگر از ابزارهای موجود در مقابله با آفات جنگل‌های بلوط زاگرس پرداخت و بیان کرد: همکاران ما در ترویج نسخه عملیاتی آن را در کنار مراکز تحقیقات تدوین می‌کنند و از آن استفاده می‌کنیم.

او به موضوع زوال جنگل‌های زاگرس نیز گریزی زد و عنوان کرد: در کمیته‌ای مشخص باید این موضوع بررسی و پیگیری شود تا مشخص شود چه اقداماتی باید انجام داد تا از این پدیده جلوگیری و به احیا و بازسازی زاگرس کمک کنیم؛ ما در استان فارس برای جوان سازی جنگل‌ها باید یک تقویم اجرایی مشخص کنیم.

به گفته دهقان‌پور؛ باید مشخص کرد چه محدوده‌ای از جنگل‌ها را می‌خواهیم جوان سازی کنیم زیرا با پیر شدن بلوط زارها آفت می‌تواند طغیانی شود و جوان سازی این جنگل‌ها می‌تواند یکی از راه حل های ما در مقابله با تهدید باشد.

کد خبر 5542242

منبع: مهر

کلیدواژه: بلوط های زاگرس جهاد کشاورزی فارس شیراز عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها شیراز غدیر خم ایلام شورای نگهبان اربعین حسینی دهقان پور جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام جدید باشگاه استقلال رسماً مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» خبر داد.

 دکتر علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت:"بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد. "

وی تصریح کرد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءلله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • نام جدید باشگاه استقلال رسماً مشخص شد
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک