Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – در چهارمین دور رای‌گیری برای تعیین جانشین بوریس جانسون که امروز (سه‌شنبه) با حضور نمایندگان حزب محافظه‌کار برگزار شد، «کِمی بادنوک» آراء لازم را برای صعود به مرحله بعد کسب نکرد و از راه یافتن به مرحله نیمه‌نهایی جا ماند.

به گزارش ایران اکونومیست، در رای گیری امروز ریشی سوناک وزیر پیشین دارایی ۱۱۸ رای، پنی موردانت وزیر اسبق دفاع ۹۲ رای، لیز تراس وزیر امور خارجه ۸۶ رای و کامی بادنوک معاون پیشین نخست وزیر در امور زنان ۵۹ رای کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق رویه برگزاری انتخابات، خانم بادنوک از دور رقابت‌ها حذف شد و به این ترتیب سوناک ، موردانت و تراس سه نامزدی هستند که برای تصاحب کرسی نخست وزیری رقابت می‌کنند.

دور پنجم و عبارتی آخرین دور رای‌گیری توسط نمایندگان حزب محافظه‌کار فردا (چهارشنبه) برگزار می شود تا دو نفر به مرحله نهایی انتخابات راه پیدا کنند. سپس نام آنها برابر ۱۸۰ هزار عضو عمومی حزب محافظه‌کار قرار می گیرد تا رهبر جدید و عبارت دیگر نخست وزیر کشور را تعیین کنند.

نتیجه رای‌گیری‌های صورت گرفته در یک هفته اخیر نشان می‌دهد که ریشی سوناک از تائید و حمایت بالایی میان نمایندگان حزب محافظه‌کار برخوردار است و شانس زیادی برای تصاحب مسند نخست وزیری دارد. بیشتر هواداران تام توگندهات رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی که دیروز از ادامه رقابت‌ها جا ماند، به اردوگاه ریشی سوناک ملحق شده‌اند.

اما نتایج افکارسنجی‌ها تصویر دیگری را از نتیجه انتخابات نشان می‌دهد. طبق نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) از اعضای عمومی محافظه کار، ریشی سوناک هیچ شانسی برای پیروزی در مقابل سایر رقبا ندارد. او با اختلاف ۱۸ درصد در مقابل لیز تراس، ۲۰ درصد در برابر موردانت و ۲۲ درصد مقابل بادونک شکست می‌خورد.

ناظران، انتخابات جاری در انگلیس را بشدت غیر قابل پیش‌بینی توصیف می‌کنند. برخلاف انتخابات درون حزبی سال ۲۰۱۹ که پیروزی بوریس جانسون قابل پیش‌بینی بود، هیچ‌کدام از نامزدهای کنونی فاقد چهره‌ای کاریزماتیک و شاخص برای سکان‌داری دولت هستند.

طبق جدول زمان‌بندی اعلام شده، نخست وزیر جدید انگلیس روز ۱۴ شهریور معرفی می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پارلمان ، بوریس جانسون ، انگلستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارلمان بوریس جانسون انگلستان حزب محافظه کار ریشی سوناک نخست وزیر رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون