Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:49:59 GMT

به دنبال فتنه کور کشیده نخواهیم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۰۷۷۵

به دنبال فتنه کور کشیده نخواهیم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ملی عراق، حزب الدعوه عراق در واکنش به بیانیه رهبر جریان صدر تاکید کرد که به سمت فتنه کور میان شهروندان این کشور کشیده نخواهد شد.

حزب الدعوه در بیانیه‌ای افزود: ما حزب شهدا، پدران شهدا، فرزندان شهدا و پیروان شهید محمد باقر الصدر (قدس سره الشریف) هستیم و حزب الدعوه امتحان خود را زمانی که در حال مبارزه با دیکتاتوری و استبداد بوده به مردم عراق پس داده و شاهد این مبارزات کوه‌ها و دشت‌ها و دره‌های سرزمین این کشور و گواه آن خون شهدای صالح این حزب ابوغریب و سلول‌های انفرادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب الدعوه ادامه داد: ما از نظر سیاسی با همه برادران اسلامی و دیگران همکاری کردیم و قدرتی را در انحصار خود نگرفتیم و فعالیت‌های ما، بر اساس موارد تعیین شده در قانون اساسی بوده است.

در این بیانیه آمده است: ما از هر نهضت اسلامی برای خلاصی از شر طاغوت حمایت کردیم و به محض اینکه سید محمد صادق صدر (قدس سره) طرح خود را آغاز کرد، از او حمایت و پشتیبانی کردیم و دیدیم که ایشان نیز در سراسر مسیر نهضت ما و کارهای تبلیغاتی و سیاسی ما کار کردند.

حزب الدعوه تاکید کرد: ما با هیچ طرفی وارد درگیری جناحی نشدیم و وارد درگیری‌هایی نشدیم که ما را از اهداف اسلامی و ملی خود دور کند. این روزها نشانه‌های فتنه‌ای را می‌بینیم که پشت آن خائنان و نیز سرویس‌های مخفی داخلی و خارجی هستند که می‌خواهند عراق را از طریق نفوذ و جاسوسی الکترونیکی و وارد کردن امور دروغین و ساختگی، به کانون درگیری تبدیل کنند.

بیانیه مذکور افزود: ما در راستای رسالتی که دو شهید صدر سمبل آن بودند، به نزاع و فتنه کورکورانه بین فرزندان یک ملت کشیده نخواهیم شد و از مردم و نیروهای سیاسی نیز می‌خواهیم که مراقب باشند که وارد درگیری که فقط در خدمت دشمنان اسلام و میهن است، نشوند.

گفتنی است، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون، دبیرکلی حزب الدعوه الاسلامیه را نیز بر عهده دارد. مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز گذشته بیانیه شدیداللحنی را علیه نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون منتشر کرد.

کد خبر 5542276

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق حزب الدعوه نوری مالکی مقتدی صدر ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه اوکراین جو بایدن عربستان سعودی جنگ اوکراین ایران عراق فلسطین ترکیه عادی سازی روابط با اسرائیل نشست جده عربستان امارات متحده عربی حزب الدعوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد

گرچه رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار داخلی و بین المللی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه و توافق با حماس برای تبادل اسرا قرار دارد، اما مقامات کابینه راستگرای این رژیم بر ادامه جنگ تاکید دارند. 

به گزارش الجزیره، منابع آگاه صهیونیست و یک مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود از تمایل اسراییل برای ادامه جنگ غزه خبر می‌دهند. 

این منابع می‌گویند: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و خواهان توافقی برای پایان منازعه در غزه شده بود تاکید کرده است وی با هیچ توافقی که شامل پایان جنگ در غزه شود موافقت نخواهد کرد. 

این منابع تاکید کردند:  اگر حماس همچنان بر پایان جنگ و استقرار آتش بس دائمی در غزه تاکید کند، هیچ توافقی میان دو طرف به دست نخواهد آمد. در این صورت، اسراییل مجبور به عملیات زمینی تهاجمی به رفح خواهد شد. 

بلینکن در دیدار با مقامات ارشد صهیونیست خواستار استقرار صلح در غزه شده و تاکید کرده بود اکنون زمان رسیدن به توافق و آزادی اسرای صهیونیست از دست حماس است. 

مقامات حماس تاکید کرده اند هر گونه توافق برای تبادل اسرا میان دو طرف مستلزم تعهد به آتش بس پایدار و دائمی در غزه است و تا زمانی که این شرط محقق نشود این خطر وجود دارد که حتی پس از توافق نیز رژیم صهیونیستی به ادامه توحش خود علیه فلسطینیان ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد