Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@21:23:16 GMT

یک فیلم ایرانی در راه استرالیا و هند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۰۹۳۲

یک فیلم ایرانی در راه استرالیا و هند

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره کالرتیپ به فرهنگ و زبان‌های ملل مختلف می‌پردازد و متعلق به یک بنیاد غیرانتفاعی است که این دوره جشنواره، ۱۳ تا ۱۵ آبان (۴ تا ۶نوامبر) برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه حضور بین المللی این  فیلم، پانسیون دختران توانست به بخش مسابقه  هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شمیلا هندوستان International Film Festival of Shimla راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مسابقه این جشنواره در رده بین‌المللی قرار دارد و نمایش فیلم‌های کوتاه، بلند، مستند، انیمیشن و برگزار کارگاه های آموزشی و مستر کلاس فیلمسازی از برنامه‌های آن است.

بخش غیررقابتی و برگزاری جلسات بحث و بررسی با تمرکز بر  موضوعات خاص و بررسی آثار فیلمسازان از دیگر برنامه های این رویداد محسوب می شود.

این جشنواره تلاش دارد بهترین آثار سینمایی را نمایش دهد و با حمایت  و تقدیر از فیلمسازان جوان، سینمای مستقل و ناب هنری را تقویت کند.

تاریخ برگزاری این جشنواره نیز ۴ تا ۶ شهریور ماه (۲۶ تا ۲۸آگوست) خواهد بود.

در فیلم سینمایی پانسیون دختران که توسط مریم ابراهیم وند کارگردانی شده است بازیگرانی چون ثریا قاسمی، سودابه بیضایی، ملیکا شریفی‌نیا، حدیث تهرانی، شیوا خنیاگر، سولماز حصاری و ژاکلین آواره بازی می‌کنند.
 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهری برای آزادی همسرش از زندان با وسوسه قتل دست و پنجه نرم می کند. او در این فضا با دخترانی در یک پانسیون روبرو می شود که …».

پخش بین الملل این فیلم توسط مینروا فیلم انجام می‌شود و الهه گودرزی مدیریت آن را به عهده دارد.

کد خبر 691705 منبع: ایرنا برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان