Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  ایرنا، سلمان حسینی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ۲۳ طرح اشتغال مددجویان بهزیستی این استان افزود: طبق قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، افراد معلول در صورت اشتغال "کارآفرینی" یا پرداخت بیمه "خویش فرمایی" می توانند بدون محدودیت تا موعد بازنشستگی از خدمات بیمه ای بهزیستی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه بودجه ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که به مددجویان پرداخت می‌شود، اضافه کرد:  طی سه ماهه اول سال جاری ۱۳۹ شغل و در سال گذشته ۶۷۵ برای مددجویان ایجاد شده است.

حسینی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کارفرمایی بهزیستی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی را فراهم  کنند، افزود: در ازای بکارگیری هر مددجو یک میلیارد ریال است و سقف دریافت تسهیلات تا ۲۰ میلیارد ریال برای حداکثر ۲۰ نفر مددجو است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق های اشتغال در صورتیکه موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی گردد با تشخیص کمیته اشتغال و بر اساس اعتبارات ابلاغی امکانپذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

وی در زمینه افتتاح طرحهای اشتغالزایی در هفته بهزیستی افزود: این طرح ها شامل تولیدی پوشاک، آهنگری سنتی، کابینت سازی، خرده فروشی، دامداری و غیره است که با هزینه ای نزدیک به یک میلیارد تومان ایجاد شده است.

حسینی با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان خاطر نشان کرد: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولان جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروههای هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌ سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می توانند انجام دهند.

برچسب‌ها اشتغال زایی سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی سازمان بهزیستی کشور معلولان اشتغال زایی سازمان بهزیستی کشور معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی

به گفته یکی از مددجویان عده‌ای از آنها سال گذشته از طریق اداره بهزیستی اقدام به خرید کولر گازی کرده اند، اما در حال حاضر قرار شده به جای کولر گازی کولر آبی تحویل دهند. این موضوع آنها را گلایه‌مند کرده است و درخواست رسیدگی دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام خسته نباشید، سال گذشته اداره بهزیستی مبلغی بابت تحویل کولر گازی از مددجویان خود دریافت کرد و قرار بر این بود پنجاه درصد مبلغ از مددجویان یعنی هفت میلیون و پانصد هزار تومان و پنجاه درصد هم برعهده اداره باشد ولی بعد از گذشت هفت ماه چند وقت است که نامه‌ای از طرف اداره بر روی کانال‌های خبری گذاشته شده که یا کولر آبی تحویل داده می‌شود یا برای برگشت پول مددجویان اقدام کنند، درصورتی که اگر مددجویان برای خرید کولر به صورت قسطی اقدام می‌کردند الان تمامی اقساط آن به پایان رسیده بود در ضمن سال قبل می‌شد  با پانزده میلیون کولر خرید، ولی الان نزدیک به سی میلیون شده خواهش می‌کنم پیگیری کنید.  باتشکر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور