Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@08:39:26 GMT

جمع‌آوری ۲۱ هزار تن زباله در سه ماهه فصل بهار

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۱۳۳۳

جمع‌آوری ۲۱ هزار تن زباله در سه ماهه فصل بهار

مدیرعامل سازمان پسماند از جمع‌آوری ۲۱هزار تن زباله در سطح شهر قزوین طی سه ماهه فصل بهار خبر داد.

حسین عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بار تشریح عملکرد ۳ ماهه سازمان پسماند گفت: با توجه به جمعیت روز افزون جمعیت و استفاده از مواد شیمیایی و توسعه محدوده شهری، زباله‌های مختلف اهمیت مدیریت شهری در حفظ زیست و سلامت بهداشت مورد توجه قرار گرفته است و سازمان پسماند شهرداری به عنوان رکن اصلی پاکیزه نگه داشتن شهر دارای اهمیت خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: روزانه بیش از ۲۳۰ تن زباله توسط عوامل اجرایی ایستگاه‌های شش‌گانه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین جمع‌آوری شده که در سه ماهه فصل بهار بیش از ۲۱ هزار تن زباله از سطح شهر برای حفظ محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن محیط شهری جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین در ادامه افزود: بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مربع از خیابان‌ها و سطح شهر توسط پرسنل زحمت کش شهرداری با استفاده از ابزار آلات و تجهیزات مکانیزه و دستی رفت و روب و تنظیف شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به گرم‌تر شدن هوا در فصول بهار و تابستان مخازن زباله سطح شهر می‌تواند یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع باشد افزود در همین راستا عوامل اجرایی این سازمان به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری شستشوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار خود قرار داده‌اند و طی سه ماهه اول سال جاری بیش از ۴۳ هزار مخزن زباله سطح شهر به صورت مکانیزه و توسط مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شد.

عمویی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان مدیریت پسماند افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا است و در همین راستا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی اقداماتی در خصوص هوشمندسازی تفکیک زباله از مبدا صورت گرفته که در مراحل نهایی قرار دارد.

وی توضیح داد: در تفکیک هوشمند با ایجاد مشوق‌های متنوع و جذاب سعی در ترغیب شهروندان برای تفکیک پسماندهای تولیدی خود شده است و ابراز امیدواری کرد با ایجاد این سامانه گام مؤثری در افزایش سرانه تفکیک زباله از مبدا برداشته شود.

کد خبر 589296

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قزوین زباله شهري شهرداری پسماند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان پسماند جمع آوری تن زباله سطح شهر سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران