Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه‌های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم، مسائل منطقه، همکاری‌های مرزی، برنامه های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند، از این رو باید دیدارهای دو جانبه و رفت و آمد بین نیروهای مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی های ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرزهای دو کشور ایجاد می‌کنند، حساس است و همواره در راستای رفع سوء تفاهمات گام برداشته است. 

سرلشکر باقری افزود: جمهوری اسلامی ایران نیروهای خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمدهای غیرقانونی به حداقل برسد. 

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز بر افزایش همکاری های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله‌ با تروریسم و همکاری های مرزی تاکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه در پایان تاکید کرد: همکاری های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده باید به نتیجه برسد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روابط ایران و ترکیه اشرار تحرکات مرزی مرز وزیر دفاع ترکیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد