Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:54:41 GMT

کاغذ دغدغه اصلی ناشران کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۱۳۵۹

کاغذ دغدغه اصلی ناشران کشور است

یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برداشت من به‌عنوان فرد فعال در حوزه نشر این است که در نشر و معارف دینی در ابعاد مختلف ادبیات، کودک و نوجوان و... در تعریف و بازنمایی متون اصلی دینی احتیاج به کار‌های نوآورانه و تلاش بیشتری در حوزه تولید محتوا داریم. گاهی ممکن است به ما نشانی غلط بدهند و گاهی احساس می‌کنیم فروش نرفتن برخی از آثار مربوط به افزایش قیمت کاغذ، بازار نشر و عدم حمایت است، درحالی‌که همه واقعیت این نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته احمدوند، در حوزه تولید و ترویج محتوا نیاز به تلاش بیشتری داریم؛ این دو جزو مسائل اصلی حوزه نشر است و کاغذ، بیمه و ویترین نمی‌تواند بر محتوا و ترویج خوب غلبه کند. اما اصل ماجرا اینجاست که گاهی احساس می‌کنم در پرداختن به مسائل حوزه‌ها اولویت‌ها جابه‌جا می‌شوند و اولویت تولید عقب می‌رود و اولویت‌های حوزه پشتیبانی فنی و فروش جایگزین می‌شود. جایی که کاغذ به بخش مهمی از دغدغه ناشران تبدیل می‌شود می‌توان به این نتیجه رسید که در حوزه تولید محتوا هزینه زیادی نمی‌شود.
 
او می‌گوید: در فرآیند یک نشر حرفه‌ای، عمده هزینه ناشران باید در حوزه محتوا و آماده‌سازی کتاب برای انتشار باشد. با همت و محوریت ناشران دینی با هر نگاه، سلیقه و تفکری باید اهتمام جدی به این موضوع داشته باشیم که چرا کتاب‌های دینی براساس آمار‌های رسمی در فروش سیر نزولی پیدا کرده‌اند.
 
به گفته معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید به سمت ترویج آثار خوب و خرید از سوی مخاطب برویم و این چرخه را به‌درستی مدیریت کنیم تا کتاب خوب به‌دست مخاطب برسد و توسط مخاطب خریداری شود. موضوع کاغذ دغدغه اصلی جمع حاضر و ناشران کشور است. با ارز آزاد و نیمایی، کاغذ موجود در بازار گران نیست، بلکه ارزان است و گران‌فروشی در بازار کاغذ بر مبنای قیمت دلار و قیمت کاغذ اتفاق نمی‌افتد. کاغذ به اندازه نیاز کشور و حتی بیش از آن در اسکله‌ها و بازار موجود است و قیمت آن گران نیست.  
 
او با اشاره به کاغذ وارداتی با ارز ترجیحی گفت: اواخر سال ۱۳۹۸ آخرین ارز ترجیحی به واردات کاغذ اختصاص پیدا کرد و براساس آن کاغذ وارد شد و قبل از استقرار دولت سیزدهم توزیع شد. دو واردکننده کاغذ‌های وارد شده را تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداده بودند. پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شد و در نهایت کاغذ یکی از این واردکننده‌ها دریافت شد. بعد از عید سال ۱۴۰۱ محموله‌ای کاغذ از بندرعباس در اختیار گرفتیم که فرایند توزیع آن در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی

دریافت 25 MB کد خبر 6090683

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • سئو سایت وردپرس چیست؟