Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پیشروی موج گرما که به گفته دانشمندان به تغییرات اقلیمی مربوط است، به سمت شمال و شرق جنوب و غرب آلمان و بلژیک نیز آماده افزایش دماهای بالقوه رکوردشکن می‌شوند.

ثبت دمای بیش از ۴۰ درجه سلسیوس یا سانتی‌گرداد روز سه‌شنبه برای نخستین در طول تاریخ هواشناسی در انگلیس اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات در انگلیس که معمولا در حفظ سرویس اصلی حمل‌ونقل در موارد وضعیت‌های آب‌وهوایی غیرمنتظره مانند برف سنگین یا بادهای شدید دچار اشکال می‌شوند، در مواجهه با این دمای بالای بی‌سابقه اعلام وضعیت اضطراری ملی کرده‌اند.

گرانت شاپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس پس از اینکه در دست کم دو باند فرودگاهی در این کشور نشانه‌های آسیب‌دیدگی مشاهد شد و برخی از خطوط آهن به علت حرارت بالا کج شدند، گفت ارتقای کامل زیرساخت‌های انگلیس برای مواجهه با دماهای بالا سال‌ها طول خواهد کشید.

او در مصاحبه‌ای گفت: «میزان قابل‌توجهی از موارد اختلال در مسافرت گزارش شده است. زیرساخت‌ها که اغلب آنها مربوط به دوران ویکتوریایی هستند، برای تحمل این دمای بالا ساخته نشده‌اند.»

منطقه ژیروند در جنوب غرب فرانسه که دارای تاکستان‌های گسترده است، دچار بزرگترین آتش‌سوزی جنگلی در طول ۳۰ سال گذشته بود و مقاماتت از یک نفر را به اتهام آتش‌افروزی بازداشت کرده‌اند. حدود ۲۰۰۰ آتش‌نشان که با حمایت هشت هواپیمای آب‌فشان در حال مبارزه با شعله‌های آتش بودند.

مقامات محلی می‌گویند با وجود اقدامات از زمین و هوا برای فرونشاندن آتش هنوز وضعیت پایدار نشده است.

یک بررسی منتشرشده بوسیله دانشمندان اقلیم‌شناس در ماه ژوئن در ژورنال Environmental Research: Climate به این نتیجه می‌رسد که با احتمال زیاد تغییرات اقلیمی باعث بدتر شدن موج‌های گرمایی می‌شونهد.

یک گزارش فوریه ۲۰۲۲ سازمان ملل نیز به ایجاد خشکسالی در نتیجه تغیرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسانی اشاره می‌کند و اینکه انتظار می‌رود آتش‌سوزی‌های جنگلی در طول ۲۸ سال آینده ۳۰ درصد بدتر شوند.

موج گرمای بی‌سابقه در اروپا باعث آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در اسپانیا و پرتغال هم شده است.

کد خبر 691709 برچسب‌ها اتحادیه اروپا حوادث - آتش سوزی بحران اقلیمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حوادث آتش سوزی بحران اقلیمی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اذربایجان غربی گفت: از نظر دمایی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه در استان پیش بینی می‌شود.

مطیعی در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار در منطقه، تا اواسط هفته جاری در اغلب نقاط استان شاهد جوی آرام خواهیم بود. 

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی، در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی نیز پیش بینی می‌شود. 

این کارشناس هواشناسی استان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته شوط با ۲۹.۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با ۳.۶ درجه بالای صفر خنک ترین شهر استان گزارش شده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه