Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:31:54 GMT

فوت دومین فرد کرونایی در کیش در تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۱۳۹۸

فوت دومین فرد کرونایی در کیش در تیرماه

پس از فوت یک فرد ۴۲ ساله در هفته گذشته امروز نیز یک فرد ۹۱ در کیش بر اثر کرونا درگذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، محمدرضا رضانیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک زن 91 ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای، فشار خون و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان کیش جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش ادامه داد: این بیمار دارای بیماری زمینه‌ای فشار خون، با علائم تب، سرفه، ضعف و بی‌حالی و کاهش سطح هوشیاری از 24 تیر در بیمارستان کیش بستری بود و متاسفانه با توجه به تلاش‌های انجام شده فوت کرد.

وی ادامه داد: روند ابتلا به کرونا صعودی است و این هفته هم نسبت به هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و این روند همچنان روبه افزایش خواهد بود.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش عنوان کرد: دو سه هفته‌ای است که مراجعات سرپایی به بیمارستان و مراکز بهداشتی افزایش داشته و تعداد شهر‌های قرمز نیز افزایش جدی داشته است.

وی با اشاره به آمار و ارقام بالای مبتلایان به کرونا در کشور‌های دیگر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در چند هفته آینده موج هفتم به اوج خود برسد و بعد از این مدت شاهد افت تعداد ابتلا‌ها و بستری‌ها باشیم.

ترکان: نگاه کردن یک تورنمنت هم روی کشتی‌گیر نوجوان تاثیر دارد/ خلاء کرونا را باید در همین رده نوجوانان قطع کنیمکرونا در استان هرمزگان بازهم قربانی گرفت/ آمار مبتلایان به 2285 نفر رسیدآمار کرونا در ایران| 5377 شناسایی بیمار جدید/ 19 نفر جان باختند

رضانیا گفت: تنها راه پیشگیری از بروز بحران رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق نوبت یادآور است.

این در حالی است که در روز 22 تیرماه نیز طبق اعلام بیمارستان کیش، از فوت یک مرد 42 ساله بر اثر کرونا خبر داده بود.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟