Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد مهدی رحیم پور دانش آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بابل است که توانسته در سی و سومین المپیاد جهانی زیست شناسی در ارمنستان این مدال طلا را از آن خود کند.

بر این اساس جمعی از بابلی ها اعم از زن و مرد از سپاه شهرستان بابل تا فرمانداری این شهرستان از این دانش آموز نخبه جهانی استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخبه بابلی در سالن فرمانداری شهرستان که با حضور مردم و مسئولان با هدف استقبال از دانش آموز طلایی خود جمع شده بودند،گفت: انتظار ما این است که به مسایل علمی در کشور همانند رشته های ورزشی توجه بیشتری شود.

محمد مهدی رحیم پور افزود: در حال حاضر باید به سمتی حرکت کنیم که در کشور به مسایل علمی نسبت به جنبه های دیگر توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: همگان شاهد بودیم که توجه به مسایل علمی سبب شد که با تولید واکسن کرونا مردم در حال حاضر راحت تر از گذشته زندگی می کنند.

وی افزود: سی و سومین دوره المپیاد زیست شناسی جهان که در ارمنستان برگزار شده بود تیم ایرانی چهار نفر بودند که یک نفر از بابل و سه دانش آموز دیگر از مدرسه علامه حلی منطقه یک تهران بودند.

وی گفت: استعدادهای زیادی در شهرستان ها نهفته است که باید این استعدادها شکوفا شوند و با شناسایی افراد توسعه علمی در کشور ارتقاء می یابد.

این نخبه بابلی بیان کرد: با افتخار تجربه خود را در اختیار مازنی ها قرار خواهم داد تا دانش آموزان بیشتری موفق به کسب این افتخار شوند.

بیش از نیمی از دانش آموزان المپیادی مازندرانی بابلی هستند

یوسف حاجی اسماعیلی سرپرست آموزش و پرورش بابل گفت: برای مسابقات المپیاد سالجاری در مرحله نخست در مازندران یک هزار و ۲۴ نفر انتخاب شدند که در بین این افراد ۵۴۰ دانش آموز بابلی می باشند.

وی افزود: آن چیزی که قابل توجه است ۵۴۰ دانش آموز راه یافته به مرحله نخست المپیاد از ۳۷ مدرسه بابل می باشند که این تنوع نشانه گسترش دانش آموزان نخبه در شهرستان می باشد.

وی اظهار داشت: در سی و سومین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی ارمنستان ۶۵ کشور و ۲۴۰ نفر شرکت کننده بودند که تیم چهار نفره ایران با کسب چهار مدال طلا و با پشت سر گذاشتن قدرت های بزرگ دنیا به مقام نخست دنیا دست یافتند.

شهرستان بابل دارای حدود ۹۰ هزار دانش آموز می باشد که در ۶۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

برچسب‌ها مازندران المپیاد علمی بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران المپیاد علمی بابل مازندران المپیاد علمی بابل زیست شناسی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • خسروپناه: اگر معلم جلوتر از پارادایم فکری دانش آموز حرکت نکند،‌ جا می‌ماند
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران